زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سه متعلم “مبتکر طرح های تجارتی”، موفق به دریافت جوایز سه بهترین شدند

سه متعلم “مبتکر طرح های تجارتی”، موفق به دریافت جوایز سه بهترین شدند

author avatar
13 Mar 2018 - 17:00
سه متعلم “مبتکر طرح های تجارتی”، موفق به دریافت جوایز سه بهترین شدند
author avatar
13 Mar 2018 - 17:00

کابل (پژواک، ٢٢حوت٩٦): سه تن از دانش آموزان "مبتکر طرح های تجارتی"، در آخرین مرحلۀ رقابتى ده متعلم برتر چهار ولایت، موفق به دریافت جوایز سه بهترین شدند.

اين برنامه، به ابتکار موسسه تعلیمی و تربیتی تشبث، با اشتراک بيش از يکهزار دانش آموز مکاتب ولايت هاى کابل، پروان، ننگرهار و باميان در آغاز سال تعليمى ٩٦ آغاز و امروز پايان يافت.

فضل ربیع حقبین رییس موسسه تعلیمی و تربیتی تشبث، امروز در حاشیه این برنامه، به آژانس خبری پژواک گفت که دراين رقابت ١٠١٠ تن اشتراک کرده بودند، که پس ازبررسى طرح هاى شاگردان توسط هيات داوران، ٥٠ طرح به دوردوم راه يافت و درمرحله بعدى، ده طرح براى رقابت مشخص شدند، که سرانجام امروز از میان ده طرح برتر، یک طرح به عنوان بهترین طرح انتخاب شد.

به گفته وی، این برنامه یک فرصت خوب برای آن عده از جوانانی می باشد که نتوانسته اند از طریق کانکور، به تحصیلات عالی ادامه بدهند.

حمیده محمدی مدیر موسسه تعلیمی و تربیتی تشبث گفت این برنامه که از سال ٢٠١٤ آغاز شده است، به جوانان کمک می کند تا طرح های تجارتی شان را توسعه دهند.

محمدی گفت که موسسه تعلیمی و تربیتی تشبث، تسهیل کننده کارآفرینی متعلمان می باشد و در گرفتن جواز، برگزاری نمایشگاه ها، و پیشبرد کارهای تجارتی آن ها را کمک می کند.

بربنياد معلومات منبع، در این رقابت هدیه رحمانی موسس شرکت تجارتی صنایع دستی «نوید افغان» از ولایت ننگرهار، احمد ضیا طراح موتر کنترول از راه دور و امین سلطانی طراح بیک هوشمند که قادر به چارج موبایل و ضبط صدا می باشد، به ترتیب در جایگاه نخست تا سوم قرار گرفتند.

این رقابت که حدود یک سال قبل از سوی موسسه تعلیمی و تربیتی تشبث، به حمایت مالی «بنیاد ملی دیموکراسی» راه اندازی شده بود، ١٠١٠ دانش آموز صنوف یازده و دوازده از ٤٣ لیسه ولایت های کابل، ننگرهار، بامیان و پروان، برای راهیابی طرح های شان در ده بهترین، باهم رقابت کردند و امروز برای قرار گرفتن در جایگاه نخست تا سوم، باهم رقابت کردند.

هدیه رحمانی متعلم صنف دهم لیسه اعلایی شهرجلال آباد، که در این رقابت مقام اول را گرفته است، برنده شدن طرح تجاری اش را یک فرصت برای بازاریابی و جلب حمایت کنندگان دانست.

وی که به کمک موسسه تعلیمی و تربیتی تشبث، جواز کار شرکت خود را از وزارت تجارت اخذ کرده است گفت: "دوسال قبل به این تجارت آغاز کردم و صنایع دستی، لباس های دست دوزی را که نمایانگر فرهنگ کشور است تولید می کنیم"

بربنیاد گفته های هدیه، وی با ٥٠٠٠ افغانی تجارتش را آغاز کرده است و حالا شرکت وی در دو ولایت(کابل و ننگرهار) نمایندگی دارد و ٥٠ تن درآن مصروف کار می باشند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر