زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شورای سرتاسری علما: طالبان به نداى صلح حکومت لبيک بگويند

شورای سرتاسری علما: طالبان به نداى صلح حکومت لبيک بگويند

author avatar
14 Mar 2018 - 16:49
شورای سرتاسری علما: طالبان به نداى صلح حکومت لبيک بگويند
author avatar
14 Mar 2018 - 16:49

کابل(پژواک،٢٣حوت٩٦): شورای سرتاسری علمای افغانستان، ضمن حمايت از طرح تازۀ صلح حکومت با طالبان مى گويند که طالبان، بايد به مذاکرات بين الافغانى حاضر شوند و دست از جنگ و ويرانى کشور بردارند.

دراعلاميه شورای سرتاسری علمای افغانستان که يک کاپى آن، به آژانس خبرى پژواک رسيده است گفته شده که اين شورا، از اعلان پلان جامع صلح با طالبان در کنفرانس دوم پروسۀ کابل از جانب رئيس جمهور کشور به حمايت و قدردانی نموده، آنرا يک پيشنهاد بی سابقه و همه جانبه مى داند.

شورای سرتاسری علمای افغانستان از طالبان تقاضا کرده است تا به اين ندای صلح طلبانه لبيک گفته؛ آماده گی شان را برای آغاز مذاکرات اعلان و گفتگو را عملاً  آغاز نمايند؛ زيرا اين پيشنهاد بدون کدام قيد و شرط برای شان پيشکش گرديده و در آن، به تمام مطالبات شان که قبلاً برای مذاکره و صلح مطرح می نمودند، جواب مثبت داده شده است.

همچنان در اعلاميه آمده است که برای تأمين امنيت و صلح و ثبات در افغانستان، اجماع منطقوی کشورها و ملت ها به ميان امده و طرح تازه صلح حکومت از جانب کشورهای مختلف جهان و شورای امنيت سازمان ملل متحد نيز استقبال و پشتيبانی گرديده است، بايد طالبان ازين دعوت صلح استفاده نموده و غرض حل مشکلات شان روی ميز مذاکرات بين الافغانی، اقدام نمايند.

منبع گفته است که  طالبان بايد از جنگ و خونريزى و ويرانى کشور دست بردارند و برای سعادت و خوشبختی مردم مسلمان و رنجديدۀ افغانستان و آبادانی و شگوفايی کشور در کنار هموطنان خود  ايستاده، سعی وتلاش نمايند.

شورای سرتاسری علمای افغانستان، از سياسيون و بزرگان کشور خواسته است تا با در نظرداشت شرايط حساس کنونی؛ از اختلافات حزبی، گروهی، سمتی، نژادی و لسانی دوری جسته و بخاطر تأمين وحدت ملی و زنده گی مسالمت آميز ملت مسلمان افغانستان، دست اتحاد و برادری با هم داده و بخاطر منافع عليای ملت و کشور، فضای تفاهم و همديگرپذيری را ايجاد نمايند

به گفتۀ اين شورا، سياسيون و بزرگان کشور از ابراز نظرهايی که باعث تفرقه و دشمنی در بين افغانها مى گردد، خود داری نمايند؛ زيرا اختلافات داخلی، خطرناکتر از مداخلات خارجی، براى کشور مى باشد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر