زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مسئولان: هشت منطقه در ولسوالى شيرين تگاب به تصرف دولت درآمد

مسئولان: هشت منطقه در ولسوالى شيرين تگاب به تصرف دولت درآمد

author avatar
14 Mar 2018 - 17:29
مسئولان: هشت منطقه در ولسوالى شيرين تگاب به تصرف دولت درآمد
author avatar
14 Mar 2018 - 17:29

ميمنه(پژواک،٢٣حوت ٩٦): مقام های امنيتی در ولايت فارياب، از راه اندازی عمليات تهاجمی عليه مخالفان مسلح در ولسوالی شيرين تگاب خبر می دهند و مى گويند که حداقل، هشت منطقه در ولسوالى شيرين تگاب اين ولايت، به تصرف دولت درآمده است.

مل پاسوال دلاور شاه دلاور قوماندان امنيه فارياب گفت که نيروهای امنيتی ازجمله نيروهاى کوماندو، اردوی ملی، پوليس ملی و خيزش های مردمی، امروز عمليات تهاجمی را عليه مخالفان مسلح در ولسوالی شيرين تگاب آغاز نمودند.

موصوف افزودکه در نتيجه اين عمليات، دست کم هشت منطقه از وجود مخالفان مسلح پاکسازى و به تصرف دولت درآمده است .

دلاور شاه گفت که تحرکات نيروهای امنيتی از ساحه کوتل گورزاد آغاز شد و مناطق اسلام قلعه، گل تپه، خانقا، گرزيوان قشلاق، تاش قلعه، شش تپه، بلوچ و تورت کول را پاکسازی کردند و تلفات سنگين به مخالفان مسلح وارد شد و اکنون پيشروی به سوی بقيه مناطقی که در دست طالبان است ادامه دارد.

 وی افزود که طبق پلان، بخشی از نيروها مصروف ايجاد و تحکيم پوسته  ها در مناطق تصرف شده  می باشند.

يک‌ منبع محلی که نخواست نامش گرفته شود، با تاييد تصرف مناطق ياد شده از سوی نيروهای دولتی گفت که مخالفان مسلح، پس از يک‌جنگ کوتاه بدون مقاومت مناطق را ترک کردند.

منبع افزودکه چرخبال های دولتی، يک تجمع ۵۰ نفری مخالفان  مسلح را در عقب تپه های منطقه بلوچ هدف قرار دادند و از تلفات مخالفان مسلح ارقام دقيق در دست نيست؛ اما در جريان عمليات دو سرباز اردو مجروح شده اند.

ملا يوسف حقيار فرمانده نظامی طالبان در شيرين تگاب تائيد کرد که مناطق اسلام قلعه، گل تپه، خانقا، گرزيوان قشلاق، تاش قلعه و شش تپه را از دست دادند؛ اما افزود که  در مناطق بلوچ و تورت کول، جنگ جريان دارد.

حقيار، تلفات افرادش را رد کرد و از تلفات نيروهای دولتی نيز اظهار بی اطلاعی نموده؛ اما ادعا کردکه  منطقه گورزاد در شيرین تگاب را که هفته پيش از دست داده بودند، عصر ديروز دوباره  تصرف کرده اند.

منابع محلى مى گويند که مناطق تصفيه شده در مسير شاهراه ميمنه - مزار واقع شده و تقريبا يکسال مى شد در کنترول مخالفان مسلح  بود، کارمندان دولتی رفت  و آمد کرده نمى توانستند و هنوز هم شاهراه از بخشهای شيرين تگاب و نيز از ولسوالی دولت آباد، در اختيار مخالفان مسلح است و دراين محلات چک پاينت دارند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر