زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

امنیت و ثبات افغانستان درصدر اجندای بریتانیا قرار دارد

امنیت و ثبات افغانستان درصدر اجندای بریتانیا قرار دارد

author avatar
18 Mar 2018 - 10:44
امنیت و ثبات افغانستان درصدر اجندای بریتانیا قرار دارد
author avatar
18 Mar 2018 - 10:44

کابل (پژواک، ۲۷حوت۹۶): وزیر دفاع بریتانیا در نخستین سفرش از افغانستان گفته است که امنیت و ثبات افغانستان، در صدر اجندای بریتانیا قرار دارد.

در خبرنامه دفتر مطبوعات سفارت برېتانيا مقيم کابل که امروز به آژانس خبرى پژواک مواصلت کرده، آمده است که گاوین ویلیامسن وزیر دفاع بریتانیا در نخستین سفرش به افغانستان، در کنار دیدار از نیروهای بریتانیایی در کابل، با مقام های افغان نیز ملاقات کرده است.

ویلیامسن تأکید کرد که امنیت، توسعه و حکومتداری در افغانستان، برای کاهش تهدیدات دهشت افگنانه به بریتانیا، بسیار مهم و اساسی پنداشته میشود.

موصوف گفته است: "یک افغانستان با ثبات، برای تأمین امنیت در سرک های بریتانیا کمک خواهد کرد، بلند بردن ظرفیت خدمات امنیتی که پایه و اساس ثبات و صلح را در افغانستان تشکیل خواهد داد، در اولویت اجندای بریتانیا قرار دارد، و من شاهد نقش مهم و برازنده اى که نیروهای دلیر بریتانیایی در تحقق این دیدگاه ایفا می کنند، میباشم. "

وزیر دفاع بریتانیا در دیدار با طارق شاه بهرامی وزیر دفاع ملی افغانستان، با اشاره به تداوم کمک های مالی بریتانیا برای نیروهای امنیتی ملی افغانستان، حمایت کشورش از اکادمی افسران اردوی ملی افغانستان و بر افزایش اخیر نیروهای بریتانیایی الی ۶۵۰ تن، مجدداً برتعهدات کشورش به افغانستان، تأکید ورزید.

وی همچنان در جریان دیدار از  اکادمی افسران اردوی ملی افغانستان، با افسران بریتانیایی که با آموزش دادن به نسل بعدی رهبران نظامی افغانستان از طریق آموزش مربیان و تدریس مهارت ها به سطح اکادمی "سندهرست" بریتانیا مشغول هستند، ملاقات نمود.

سفر وزيردفاع بريتانيا از افغانستان و تجديد تعهد آن کشور به تداوم کمک های مالی بریتانیا برای نیروهای امنیتی ملی افغانستان، درحالى صورت مى گيرد که بریتانیا در ۱۶ سال گذشته، نقش مهم  در حمایت از افغانستان ایفا کرده و متعهد به ادامۀ این کمک ها در آینده نیز میباشد.

از طریق ماموریت قاطع ناتو، حمایت کشور بریتانیا در زمینه های مختلف همچون امنیت، توسعه و حکومتداری خوب برای تقویت یک کشور باثبات و همچنان کاهش تهدید دهشت افگنی به بریتانیا، مهم و حیاتی است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر