زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در ولايت پکتيا گوشت بدون معاينه صحى فروخته ميشود

در ولايت پکتيا گوشت بدون معاينه صحى فروخته ميشود

author avatar
18 Mar 2018 - 19:03
در ولايت پکتيا گوشت بدون معاينه صحى فروخته ميشود
author avatar
18 Mar 2018 - 19:03

گرديز (پژواک، ٢٧ حوت ٩٦): حيوانات گوشت حلال در ولايت پکتيا، بدون معاينۀ صحى ذبح ميشود و همچنان گوشت نيز بدون معاينۀ صحى به فروش ميرسد.

باشندگان اين ولايت، از عدم رعايت اين امر، شکايت ميکنند و داکتران نيز يکى از عمده ترين عامل مريضى ها را نبود گوشت صحى ميدانند.

اسماعيل يکى از باشندگان شهر گرديز، امروز به آژانس خبرى پژواک گفت که قصابان در اين ولايت، در کنار سرکها حيوانات را ذبح ميکنند و در کارهاى شان اصول نظافت را در نظر نمى گيرند.

موصوف افزود: "در مواد خوراکى بايد نظافت در نظر گرفته شود، اينجا در کنار سرکها حيوانات را ذبح ميکنند، خون آن نيز در روى سرکها موجود ميباشد و بعداً خاک و دود زياد موجود ميباشد و مى فروشند. دکانهاى قصابان بايد شيشه  داشته باشد و محفوظ باشد."

عبدالله باشندۀ ديگر اين شهر گفت قصابان کوشش ميکنند که حيوانات مريض مردم را به قيمت ارزان خريدارى نموده و بعداً گوشت آنرا بالاى مردم بفروشند و مفاد زياد به دست آورند.

اما قصابان اين شهر ميگويند که تا وس و توان خود، نظافت را مراعات نموده و به صحى بودن گوشت اولويت ميدهند و از نبود برق و آب، با مشکلات مواجه ميباشند.

اسلام الدين به نمايندگى از قصابان اين شهر، به پژواک گفت که دکانهاى شان را شيشه و کاشى کار کرده بودند؛ اما از خاطر نبود برق گوشت را بطور خوب نگهدارى کرده نمى توانند.

وى گفت: "بايد يک مسلخ بزرگ و مجهز وجود داشته باشد، تا هم حيوانات قصابان در آن نگهدارى شود و براى کارگران نيز جاى بود و باش داشته باشد، مراعات نمودن نظافت از اوامر اسلامى ميباشد و ما  آنرا تا وس و توان خود مراعات ميکنيم، براى ما بايد امکانات مساعد شود، ما هم ميخواهيم که معيارى کار کنيم."

عصمت الله خالد شاروال شهر گرديز نيز تاييد کرد که مسلخ منطقۀ چشمه ماران کوچک ميباشد و اين مسلخ همزمان ظرفيت انجام همه کارهاى قصابان را ندارد.

خالد گفت در نظر دارد که در يک منطقه ديگر، براى قصابان يک مسلخ بسازد و همچنان مشکلات برق قصابان نيز حل خواهد شد.

موصوف به پژواک گفت: "به اساس پلان جديد همه قصابى ها را از مرکز شهر به يک منطقه ديگر انتقال ميدهيم و همچنان با آمدن برق وارداتى، مشکلات برق نيز حل خواهد شد و به آنان تسهيلات ايجاد ميگردد، همچنان در نظر داريم که براى ذبح کردن، يک جاى ديگر را در نظر بگيريم."

وليد احمد تسل رييس زراعت پکتيا گفت معاينه صحى حيوانات قبل، از ذبح نمودن از مسووليت ما ميباشد و موجوديت يک مسلخ بزرگ، کار نظارت آنان را آسان ميسازد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر