زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“روند ثبت نام رای دهندگان تا يکماه ديگر آغاز مى گردد”

“روند ثبت نام رای دهندگان تا يکماه ديگر آغاز مى گردد”

author avatar
18 Mar 2018 - 16:34
“روند ثبت نام رای دهندگان تا يکماه ديگر آغاز مى گردد”
author avatar
18 Mar 2018 - 16:34

کابل(پژواک، ۲۷حوت۹۶): کمیسیون مستقل انتخابات، با اعلام سه ماه تاخير در برگزارى انتخابات ولسى جرگه و شوراهای ولسوالى مى گويد که روند ثبت نام رای دهندگان، تا يکماه ديگر آغازمى گردد.

قبل ازاين، کمیسیون مستقل انتخابات ۱۶ سرطان سال ۹۷ را روز برگزاری انتخابات ولسی جرگه و  شوراهای ولسوالی اعلام کرده بود.

وسیمه بادغیسی کمیشنر و معاون عملیاتی کمیسیون مستقل انتخابات، که امروز درمراسم تحویل گیری نخستین محمولۀ مواد ثبت نام رای دهندگان صحبت می کرد، گفت که ارادۀ قاطع برای برگزاری انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی، در سال آینده وجود و دارد و تلاش برای مساعد ساختن زمینه برگزاری انتخابات نیز آغاز شده است.

اين مقام بلند پايه کميسيون مستقل انتخابات گفت: "گام های بنيادی وعملی برای اولین بار برداشته شده تا فهرست رای دهندگان ترتیب شود و بر اساس آن بتوانیم، ليست رای دهندگان را تهیه کنیم."

موصوف  افزود که کارت های انتخابات همه اش باطل می باشد و انتخابات پیش رو، بر اساس ليست رای دهندگان و تذکره های هویت برگزارمى گردد.

به گفته او، قرار است روند ثبت نام رای دهندگان، تا آخرماه حمل ٩٧آغاز گردد و این روند، دو ماه طول خواهد کشید، که ماه نخست آن در مراکز ولایات، ۱۵ روز در مراکز ولسوالی ها و ۱۵ روز در قریه جات ادامه خواهد یافت.

وی با بيان اينکه هر شهروند بر اساس تذکرۀ هویتش، ثبت می شود، افزود: "شخصی که بخاطر ثبت به مراکز می آید، پس از ثبت درتذکره وى کود امنیتی چسپانده خواهد شد، که در روز انتخابات به اساس همان تذکره و کود امنیتی، آن شخص می تواند به کاندیداى دلخواهش رای دهد."

بادغیسی گفت: "کمیسیون مستقل انتخابات، بحث های تخنیکی خود را انجام داده است و به زودی روز برگزارى انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی را مشخص خواهد کرد و احتمالا در ماه میزان برگزار شود."

معاون عملیاتی کمیسیون مستقل انتخابات یادآور شد که با توجه به وضعیت غیر عادی و جنگی کشور، کمیسیون انتخابات به تنهایی نمی ‌تواند انتخابات را برگزار کند.

وى ازحکومت، نهادهای امنیتی، سیاسیون، نامزدان انتخابات و جامعه بین المللی، خواستارهمکارى در این زمینه گرديد.

موصوف افزود که مواد اساسی؛ شامل کتابچه های رهنمایی ليست رای دهندگان، کتابچه های ثبت رای دهندگان و تمامی لوازمى که برای برگزاری انتخابات ضرورت است، در کشور هاى چین و عربستان چاپ یا خریداری شده و به کمیسیون رسیده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر