زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

فوزى: درعمليات نويد “٨” درسه ولسوالى فارياب ده ها روستا پاکسازى گرديد

فوزى: درعمليات نويد “٨” درسه ولسوالى فارياب ده ها روستا پاکسازى گرديد

author avatar
18 Mar 2018 - 13:24
فوزى: درعمليات نويد “٨” درسه ولسوالى فارياب ده ها روستا پاکسازى گرديد
author avatar
18 Mar 2018 - 13:24

ميمنه (پژواک،٢٧حوت ٩٦): والی فارياب مى گويد که در عمليات نويد" ۸" در ولسوالى هاى خواجه سبزپوش، شيرين تگاب و دولت آباد؛ حداقل ٦٢ قريه از وجود طالبان پاکسازى گرديده و تلفات سنگين نيز به اين گروه واردشده است.

محمد همايون فوزی والی فارياب که در ارتباط نتايج عمليات نويد " ۸ " و باز شدن شاهراه ميمنه ـ مزار در يک نشست خبرى صحبت مى کرد گفت که نيروهای امنيتی در اين عمليات که از چند روز بدينسو راه اندازى شده، توانستند شاهراه را باز نموده و  تلفات سنگين را به طالبان وارد نمايند.

فوزی افزود در جريان عملياتى که به همکاری و حمايت هوايی نيروهای ناتو مستقر در شهر ميمنه صورت گرفت، ۶۲ قريه خرد و بزرگ در سه ولسوالی خواجه سبزپوش، شيرين تگاب و دولت آباد از وجود طالبان تصفيه گرديد، ۶۹ طالب به شمول چندين سرگروپ شان کشته شده و ده ها تن ديگر زخم برداشته و از ساحه متواری گرديده اند.

وی افزود که طالبان در جريان چند ماه گذشته، با ايجاد چک پاينت‌ در مسير شاهراه، به آزار و اذيت شهروندان می پرداختند که مايه نگرانی بود؛ اما طبق پلان اتخاذ شده، سه پايگاه و ۶۰ پوسته امنيتی از ولسوالی خواجه سبزپوش تا ولسوالی قرمقول ايجاد می گردد و راه برای هميش باز خواهد بود.

والی فارياب همچنان گفت که با تصفيه کامل مسير شاهراه نمبر يک، تحکيم پوسته های امنيتی و آمدن نيروهای تازه‌ نفس پلان بازگشايی راه مواصلاتی ولسوالی های بلچراغ، گرزيوان و کوهستان را روی دست گرفته و  اين ولسوالی ها از وجود طالبان پاکسازى خواهدشد.

ازسويى هم جنرال جنت گل کروخيل قوماندان لوای اول قول اردوی ۲۰۹ شاهين، ديروز پس از بازگشايی شاهراه و ورود نيروهای امنيتی به ولسوالی دولت آباد، به پژواک گفته بود که در جريان دوساعت درگيری، بيش از ۲۰ طالب به شمول سرگروپ هايش کشته شده و خانۀ احسان الله توفان فرمانده خطرناک طالبان حريق گرديده است.

يک مسئول طالبان در دولت آباد، روزگذشته با تاييد از دست دادن چندين قريه و حريق خانۀ احسان الله توفان در اين ولسوالی، تلفات افراد شانرا رد نمود.

اما با تلاش زياد نتوانستيم ديدگاه طالبان ولسوالی های شيرين تگاب و خواجه سبزپوش را در مورد عمليات نيروهای دولتی در شاهراه و تلفات اين گروه داشته باشيم.

 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر