زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

قرارداد اعطای جواز سرمایه‌گذاری شبکۀ ملی فایبرنوری امضا شد

قرارداد اعطای جواز سرمایه‌گذاری شبکۀ ملی فایبرنوری امضا شد

author avatar
18 Mar 2018 - 18:08
قرارداد اعطای جواز سرمایه‌گذاری شبکۀ ملی فایبرنوری امضا شد
author avatar
18 Mar 2018 - 18:08

کابل (پژواک، ٢٧ حوت ٩٦): قرارداد اعطای جواز سرمایه‌گذاری شبکۀ ملی فایبرنوری به ارزش ۳۸۳ میلیون دالر به ‌امضا رسید.

در خبرنامه اى که از سوى ارگ به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که در حضورداشت رئیس‌جمهور غنی، قرارداد اعطای جواز سرمایه‌گذاری شبکۀ ملی فایبرنوری، میان اداره اترا و شرکت‌های افغان بیسیم، اتصالات و گروپ مشورتی آسیا به ارزش ۳۸۳ میلیون دالر به امضا ‌رسید.

منبع افزوده است که جلسۀ شورای عالی اقتصادی، قبل از ظهر امروز به ریاست محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور، در ارگ دایر گردید که در بخش نخست، طرح بودجه و تشکیلات سال ۱۳۹۷ ادارۀ اترا را به‌منظور بحث بیشتر به جلسۀ بعد موکول کرد.

جلسه پس از بحث همه‌جانبه فیصله نمود که ادارۀ اترا باید استراتیژی واضح و پلانِى با دورنمای روشن را روی‌دست گیرد و روی مسلکی‌شدن، ارتقای ظرفیت و تخنیکی‌شدن این اداره کار نماید.

رئیس‌جمهورغنی بر کاهش قیمت مصرف تيلیفون و انترنت تأکید کرد و گفت که ادارۀ اترا روی طرحی کار کند تا بتواند هزینه‌های مصرفی را کاهش بخشد.

وی افزود، در مکان‌هايی که تاورها تحت تهدیدهای امنیتی قرار دارند، روی بدیل آن فکر شود و نیز از ولسوالی‌ها تصویر واضح وجود داشته‌باشد.

رئیس‌جمهور کشور، با اشاره به طرح بودجه و تشکیلات سال جدید اداره اترا خاطرنشان کرد که باید پاسخ‌های دقیق به پرسش‌های مطرح‌شده دراین خصوص ارائه شود و در جلسات بعد، به‌منظور تصویب بودجۀ اداره اترا به تفصیل بحث صورت گیرد.

در طرح متذکره که از سوی مسوولین اداره اترا ارائه گردید پیرامون بودجه، کیفیت خدمات، صدور جوازعرضه خدمات، جلوگیری از فعالیت‌های غیر مجاز، ارتقای ظرفیت، دیجیتال سازی نشرات تلویزیونی، بهبود چارچوب مقررات، نهایی سازی استخدام طرزالعمل استخدام در اداره اترا و حقوق کارمندان و فعالیت‌های داخلی اترا، مشکلات و پیشنهادات معلومات ارائه گردیده‌است.

در ادامه، طرح وزارت مخابرات در رابطه به استفاده از تکنالوژی در تعلیم و صحت از سوی معین آن وزارت به جلسه مطرح گردید.

پس از بحث‌های مفصل، فیصله شد که وزارت‌های مخابرات، معارف، اداره‌های اترا، احصائیه مرکزی و تدارکات ملی، مشترکاً روی طرح مذکور کار نمایند و دراین زمینه تقسیم وظایف و اولویت‌بندی واضح وجود داشته‌باشد. هم‌چنان تأکید شد که چگونگی استفاده از چهار ترانسپاندر مورد غور قرار گیرد.

در طرح مذکور، پیرامون توسعه تکنالوژی معلوماتی در بخش تعلیم و صحت، شامل ساختن تکنالوژی معلوماتی در نصاب درسی معارف بحث گردیده که در چهار مرحله تطبیق خواهد شد.

در بخش دیگر جلسه، روی طرح تحلیل مارکیت شرکت‌های حمل و نقل هوایی که از سوی مسوولین ادارۀ هوانوردی ملکی ارائه گردید، به‌گونۀ مفصل بحث شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر