زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حکمتیار:پارلمان به مرکز خرید و فروش تبدیل شده است

حکمتیار:پارلمان به مرکز خرید و فروش تبدیل شده است

author avatar
19 Mar 2018 - 20:18
حکمتیار:پارلمان به مرکز خرید و فروش تبدیل شده است
author avatar
19 Mar 2018 - 20:18

جلال آباد(پژواک،۲۸حوت ۹۶): گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی می گوید که پارلمان کنونی به مرکز خرید و فروش مبدل شده و ملت از کار کرد های آن احساس شرم می کند اما تنها انتخابات شفاف می تواند که افغانستان را از بحران کنونی نجات دهد.

حکمتیار که امروز در حضور هزاران تن از حامیان خود در شهر جلال آباد صحبت می کرد، از طالبان  نیز خواست که با روند صلح بپیوندند.

این نشست که در میدان فوتبال شهر جلال آباد برگزار شده بود، علاوه بر والی ننگرهار، هزاران تن از باشندگان کنر، لغمان و دیگر ولایت ها شرکت کرده بودند.

حکمتیار در جریان سخنرانی خود در این نشست از چگونگی برگزاری انتخابات گذشته انتقاد کرد و از حکومت خواست که انتخابات آینده را با شفافیت برگزار کند و اجازه ندهد که نامزدان برای خود صندوق رای پر کنند.

وی از پارلمان کنونی نیز به شدت انتقاد کرد و آن را مرکز خرید و فروش خواند.  رهبر حزب اسلامی همچنان از مردم خواست که در انتخابات به کسی رای دهند که  وفادار، صادق و صاحب ابتکار بهتر باشد.

حکمتار گفت:" مردم خواهان یک پارلمان با عزت و با وقار می باشند، ملت در مورد پارلمان کنونی احساس شرم می کند، پارلمان به مرکز خرید و فروش مبدل شده اما تنها راه نجات از این پارلمان، رای به افراد صادق در انتخابات آینده می باشد."

رهبر حزب اسلامی همچنان از حکومت خواست که برای انتخابات شفات و سراسری زمینه را فراهم کند اما با انتخاباتی که به گفته وی مهاجرین و باشندگان مناطق نا امن از آن محروم باشند، ابراز مخالفت کرد.

گلبدین حکمتیار از حکومت وحدت ملی نیر انتقاد کرد و آن را بر اساس رای مردم نه، بلکه آن را حکومتی خواند که به امر جان کری وزیر امور خارجۀ سابق امریکا شکل گرفته است.

وی از تلاش محمد اشرف غنی رئیس جمهور در مورد توافق صلح با حزب اسلامی تشکر کرد و  همچنان از پیشنهاد صلح اخیر رئیس جمهور به طالبان استقبال و از آن اعلام حمایت کرد.

به گفتۀ حکمتیار، توافق صلح با حکومت افغانستان کاری بسیار مشکل بود، چرا که به گفته وی در برابر آن موانع و تلاش های ناکام کننده یی از سوی حلقات داخلی و خارجی وجود داشت.

محمد گلاب منگل والی ننگرهار نیز دراین نشست گفت که حدود یک ونیم سال قبل پیوستن گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی به پروسۀ صلح و بعد از آن حضور او در ننگرهار از روزهای پیروز کشور به حساب می آید.

وی همچنان از رهبر حزب اسلامی خواست که با حکومت همکاری کند تا آن عده از طالبانی که در زمان جهاد با او همکار بوده اند نیز به روند صلح بپیوندند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر