زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دو پروژه زیربنایی در سمنگان افتتاح شد

دو پروژه زیربنایی در سمنگان افتتاح شد

author avatar
19 Mar 2018 - 19:18
دو پروژه زیربنایی در سمنگان افتتاح شد
author avatar
19 Mar 2018 - 19:18

ایبک(پژواک ٢٨ حوت ٩٦): کاری ساخت دو پروژه زیربنایی در ولایت سمنگان به هزینه بیش از ٤٤ میلیون افغانی، امروز توسط وزیر انکشاف دهات و سفیر قزاقستان افتتاح و به بهره برداری سپرده شد.

در محفل که به همین مناسبت در ایبک مرکز سمنگان برگزار گردیده بود، انجنیرعبدالرب حکیمی رئیس احیاء و انکشاف دهات سمنگان گفت که این دو پروژه زیربنایی شامل اعمار یک دیوار استنادی به منظور تحکیم سواحل دریا در منطقه قریه قوش آسیاب شهر ایبک میباشد.

وى افزود که طول این دیوار استنادی ٥٨٠ متر با عرض ٣ متر و ارتفاع آن از سطح دریا ٨ متر بوده که با اعمار آن صدها جریب زمین زراعتی و دها منزل رهایشی از خطرات سیلاب در قریه قوش اسیاب مصون گردیده و ٢ هزار خانواده از مزایای آن مستفید شده اند.

به گفتۀ او، پروژه دومی اعمار یک پل موتر رو به طول ٢٠ متر و عرض 5 متر بالای دریایی ایبک در قریه چوغی میباشد که با بهره برداری این پل، مشکلات رفت آمد  يک هزار و ٦٠٠ خانواده شهر ایبک مرفوع گردید.

او علاوه کرد که هزینۀ این دو پروژه، ٤٤ میلیون و ٥٥٠ هزار افغانی  است که توسط  کشور قزاقستان پرداخت شده که با تطبیق آن برای هزاران کارگر زمینه کار کوتاه مدت مساعد شده بود.

عبداللطیف ابراهیمی والی ولایت سمنگان از کمک های کشور قزاقستان که عملاً در بازسازی ولایت سمنگان سهم فعال گرفته، اظهار سپاس و قدردانی نموده و از سفیر کشور قزاقستان خواست که در تطبیق پروژه های انکشافی ولایت سمنگان را کمک نماید.

انجنیر مجیب الرحمن کریمی وزیر انکشاف دهات گفت، از اینکه در ولایت سمنگان امنیت تامین است و زمینه تطبیق پروژه های انکشافی در مرکز و ولسوالی های این ولایت مساعد میباشد، به همین دلیل وزارت انکشاف دهات در سال ١٣٩٧ به ارزش ٧ میلیون دالر پروژه های انکشافی را پلان نموده که با تطبیق آن زمینه کار برای ٢٠ هزار کارگر در یک سال مساعد میشود.

در این محفل اومرتایی بیتوموف سفیر کشور قزاقستان هدف سفر خویش را در سمنگان افتتاح پروژه های که به کمک مالی این تکمیل گردیده و همچنان نظارت از کار دو پروژه زیربنایی دیگر که به کمک مالی این کشور در سمنگان جریان دارد، عنوان نمود.

موصوف اطمینان داد که بعد از این نیز در بازسازی افغانستان بخصوص سمنگان سهم فعال میگيرند.

قابل یادآوری است، کار دو پروژه دیگر که شامل اعمار دو پل بالای دریای ایبک مرکز سمنگان در قریه آینچه و آچه میلی به هزینه حدود ٢٢ میلیون افغانی از  کمک های مالی کشور قزاقستان جریان دارد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر