زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ولسى جرگه مسئولان کميسيون مستقل انتخابات وسکتور امنيتى را استجواب مى کند

ولسى جرگه مسئولان کميسيون مستقل انتخابات وسکتور امنيتى را استجواب مى کند

author avatar
19 Mar 2018 - 13:54
ولسى جرگه مسئولان کميسيون مستقل انتخابات وسکتور امنيتى را استجواب مى کند
author avatar
19 Mar 2018 - 13:54

کابل(پژواک،۲۸حوت ۹۶):ولسى جرگه مسئولان کميسيون مستقل انتخابات وسکتور امنيتى را استجواب مى کند تا در مورد چگونگى تاخير در انتخابات اين جرگه و شوراهاى ولسوالى و آمادگى ها براى آن معلومات ارايه کنند.

قبلا کمیسیون مستقل انتخابات شانزدهم سرطان سال آینده را روز برگزاری انتخابات اعلام کرده بودند اما وسیمه بادغیسی معاون اين کميسون ديروز اعلام کرد که ممکن انتخابات ولسی جرگه و شورای های ولسوالی در ۲۹ میزان سال آینده برگزار شود.

غلام حسین ناصری نماینده مردم میدان وردک در ولسی جرگه در نشست امروز این جرگه در اشاره به تاخیر در انتخابات گفت که در ماه میزان در اکثریت نقاط کشور هوا سرد و برگزاری انتخابات در آن زمان نا ممکن می باشد.

وی افزود :«تقاضامندم که حکومت به وعده های کاذبى که داده به آن پابند باشد و به تعهدات شان صادقانه عمل کند.»

کميسيون مستقل انتخابات گفته است که قرار است انتخابات يادشده به رويت تذکره هاى کاغذى برگزار و دو ماه براى توزيع اين تذکره ها اختصاص داده شود.

حبیب افغان نماینده کوچی ها در این جرگه گفت:«در برگزاری انتخابات شک و تردید دارم که چگونه برای شهروندان تذکره کاغذی در دو ماه توزیع خواهد شد و با وجود مشکلات امنیتی انتخابات برگزار خواهد شد.»

وی گفت که وزیر امور داخله و رییس کمیسیون مستقل انتخابات بايد به یکی از نشست های جرگه فرا خوانده شوند تا در مورد چگونگی برگزاری انتخابات و آماده گی های حکومت به نماینده گان مردم معلومات دهند.

شماری از اعضای دیگر این جرگه نیز از تاخیر در برگزاری انتخابات انتقاد کردند و خواهان استجواب مسوولان کمیسیون انتخابات در مورد به جرگه شدند.

عبدالرووف ابراهیمی رییس ولسی جرگه گفت که هفته آینده مسوولان کميسیون انتخابات و سکتور امنیتی به جرگه فراه خوانده می شوند تا در مورد آماده گی برای برگزاری انتخابات و تامین امنیت این پروسه معلومات ارایه کنند.

او می گوید که تاخیر در انتخابات برای نماینده گان مردم قابل قبول نیست.  

به گفته موصوف مردم انتظار دارند تا انتخابات به شکل شفاف و عادلانه برگزار شود و برگزاری آن جز مکلفیت های حکومت مى باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر