زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنى: تفرقه، سیاست و هویت کوچک در صفوف قوای مسلح ما جای ندارد

غنى: تفرقه، سیاست و هویت کوچک در صفوف قوای مسلح ما جای ندارد

author avatar
20 Mar 2018 - 19:47
غنى: تفرقه، سیاست و هویت کوچک در صفوف قوای مسلح ما جای ندارد
author avatar
20 Mar 2018 - 19:47

کابل (پژواک ٢٩ حوت ٩٦): رئیس‌جمهور غنی در مراسم سپردن علم شريف قومندان نظم عامه از وزارت داخله به وزارت دفاع گفت که هدف از انتقال قوماندانی نظم عامه به وزارت دفاع ملی، ایجاد قوماندۀ واحد می‌باشد.

در خبرنامه اى که از سوى ارگ به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که در حضورداشت محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور و سرقوماندان اعلی قوای مسلح، علم شریف قوماندانی نظم عامه از وزارت امور داخله به وزارت دفاع ملی سپرده شد.

منبع مى افزايد، در مراسمی که به همین مناسب در مقر وزارت دفاع ملی برگزار گردیده بود، رئیس‌جمهور گفت که با انتقال قوماندانی نظم عامه به وزارت دفاع ملی، اهمیت وزارت امور داخله بیشتر گردیده و هم‌واره توجه من به وزارت داخله متمرکز بوده است. در گذشته این وزارت از وظیفۀ اصلی‌اش که تنفیذ قانون بوده است، باز مانده بود.

وى خاطر نشان کرد که جابه‌جایی قوای مسلح باید سوء تعبیر نشود و سرمایه‌گذاری سرتاسری بالای وزارت امور داخله صورت می‌گیرد.

او ميگويد: "هدایت من این است که از پولیس حمایت همه جانبه شود، باید تلفات کاهش یابد و حفاظت از هر فرد شما وجیبۀ ملی و اسلامی ما است."

وی افزود که هدف از انتقال قوماندانی نظم عامه، ایجاد قوماندۀ واحد می‌باشد، زیرا اگر قوماندۀ واحد نباشد، قوای مسلح ما به هدف نخواهد رسید.

وی بر تفکیک مسوولیت و صلاحیت، پلان‌گذاری واحد، منسجم و سوق و اداره واحد تأکید کرد.

موصوف بیان‌داشت که نظم عامه در هماهنگی با کماندو و قوای‌خاص، ظرفیت خوبی را تشکیل خواهند داد تا ساحات را به گونۀ اساسی حفظ نمایند و این قوا با تجهیزات خوب مجهز خواهند‌شد.

وی تصریح‌داشت که مردم، دولت و نیروهای امنیتی و دفاعی باید در صف واحد باشند و امروز جای افتخار است که مردم به گونۀ بی‌سابقۀ پشتیبان قوای مسلح افغانستان می‌باشند.

او ميگويد: "من از مردم بخاطر حمایت‌شان تشکر می‌کنم و از شما هم تشکر می‌نمایم که اعتماد را ایجاد نموده‌اید."

سرقوماندان اعلی قوای مسلح اضافه کرد که تفرقه، سیاست و هویت کوچک در صفوف قوای مسلح ما جای ندارد و صِرف تعهد نیروهای ما باید به بیرق افغانستان و علم شریف باشد.

غنی گفت که اصلاحات در اولویت کار ما قرار دارد و مبارزه با فساد اداری بحث حیاتی می‌باشد و نیاز است تا اصلاحات اساسی در سکتور امنیتی به وجود آید و مطابق پلان امنیتی چهار ساله، در سال آینده این امر تحقق خواهد یافت.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر