زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“حکومت در قبال اظهارات ضد منافع ملى سيد اسحاق گيلانى اقدام کند”

“حکومت در قبال اظهارات ضد منافع ملى سيد اسحاق گيلانى اقدام کند”

author avatar
25 Mar 2018 - 14:50
“حکومت در قبال اظهارات ضد منافع ملى سيد اسحاق گيلانى اقدام کند”
author avatar
25 Mar 2018 - 14:50

کابل (پژواک،۵ حمل ۹۷): برخى اعضاى مشرانوجرگه، اظهارات سید اسحاق گیلانی را که گويا هند از خاک افغانستان بر ضد پاکستان استفاده مى کند، خلاف منافع ملی کشور مى دانند و خواستار پيگيرى جدى اين اظهارات او شدند.  

سید اسحاق گیلانی رهبر نهضت همبستگی ملی و نماینده اسبق مردم در ولسی جرگه، چند روز قبل در نشستی در اسلام آباد پاکستان گفته است: "اینکه هندوستان اردوی افغانستان را استعمال می کند و از خاک افغانستان بر ضد پاکستان استفاده می کند، در این مورد شکی وجود ندارد؛ آنان این کار را می کنند."

اين اظهارات گیلانی، خشم اعضای مشرانوجرگۀ افغانستان را برانگیخته است.

انارکلی هنریار نماینده مردم خوست در مشرانو جرگه، ضمن محکوم کردن گفته های گیلانی گفت که هیچ گاه از خاک افغانستان برضد پاکستان و یا کشور دیگری استفاده سوء نشده است .

فوزیه سادات څمکنی عضو ديگر مشرانوجرگه، اظهارات گیلانی را تاسف بار و ضد منافع ملی خواند و از ارگانهای عدلی وقضایی کشور خواست تا گیلانی را مورد پیگرد قرار دهند.

جمعه الدین گیانوال ديگر عضو اين مجلس شوراى ملى در مورد گفت: «گیلانی دشمن افغانستان است، به سکتور امنیتی پیشنهاد می کنم و از رییس جمهور می خواهم تا گیلانی را بازداشت کنند.»

رحمت الله اڅکزی عضو دیگراین جرگه گفت: «گیلانی اجنت آی اس آی (سازمان استخبارات پاکستان) است و باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.»

شماری ازاعضای دیگر این جرگه نیز ضمن انتقاد بر سخنان گيلانى گفتند که حکومت، بايد اين موضوع را با جديت پيگيرى کند.

فضل هادی مسلمیار رییس مشرانوجرگه گفت: «گیلانی خلاف منافع ملی و خلاف قوانین نافذه کشور صحبت کرده، خواهش ما از سکتور امنیتی اين است تا او را مورد پیگرد قرار دهد و از جناب رییس صاحب جمهور می خواهیم که در مورد جدی باشد؛ تا کس دیگرى در آینده چنین جرئت نکند.»

اين در حالى است که مقام هاى افغان بارها با تاکيد گفته اند که به هيچ کشورى اجازه نمى دهند که  از خاک افغانستان بر ضد کشور ديگر استفاده کند.

قابل ذکر است که به گفته یک منبع امنیت ملی کشور، اسحاق گيلانى در پيوند به سخنان يادشده او، به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهد شد.

این درحالی است که قبلا سید حامد گیلانی رهبر محاذ ملی افغانستان و پسر کاکای سید اسحاق گیلانی، خلاف گفته های مقام های دولت افغانستان، گفته بود که سران طالبان در افغانستان حضور دارند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر