زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پروژه هاى متعدد به ارزش بيش از ١٠ میليون دالر در پوهنتون ننگرهار عملى ميشود

پروژه هاى متعدد به ارزش بيش از ١٠ میليون دالر در پوهنتون ننگرهار عملى ميشود

author avatar
25 Mar 2018 - 18:57
پروژه هاى متعدد به ارزش بيش از ١٠ میليون دالر در پوهنتون ننگرهار عملى ميشود
author avatar
25 Mar 2018 - 18:57

جلال آباد (پژواک، ٥ حمل ٩٧): مسوولين پوهنتون ننگرهار ميگويند که در اين پوهنتون، نسبت به سال گذشته کارهاى زياد ساخت و ساز آغاز شده، که به پوهنتون نماى جديد و مقبول بخشيده و براى توسعه بيشتر آن، تلاشهاى زياد آغاز گرديده است.

آنان ميگويند که در اين پوهنتون، در جريان دو سال گذشته پروژه هايى به ارزش ٢٥ ميليون افغانى تکميل شده و پروژه هاى ديگر به ارزش ١٠ ميليون دالر نيز زير کار ميباشد.

از جمله اين پروژه هاى مهم، آغاز کار ساخت پوهنځى اقتصاد ميباشد، که از مدتى بدينسو کار آن از سوى استادان اين پوهنتون متوقف گرديده بود.

اين تعمير، در ساحه اى که در آن از سوى استادان پوهنتون، خانه هاى خودسرانه ساخته شده بود، اعمار ميشود که به اساس نقشۀ پوهنتون نيز در اين منطقه بايد تعمير پوهنځى اقتصاد ساخته ميشد.

همچنان محصلين اين پوهنتون نيز خرسند هستند که شکل پوهنتون شان، در حال حاضر نسبت به دو سال گذشته تغير کرده است.

آنان ميگويند که قبل از اين، همه تعميرهاى پوهنځى هاى پوهنتون کهنه بود؛ اما حالا براى شمارى از پوهنځى ها تعميرات نو اعمار ميگردد و تعميرات پوهنځى هاى متباقى، رنگ و روغن گرديده که با آن شکل پوهنتون تغير يافته است.

پوهنوال ببرک مياخيل رييس پوهنتون ننگرهار، در يک مصاحبه اختصاصى با آژانس خبرى پژواک گفت که از دو سال گذشته بدينسو، در پوهنتون کارهاى بازسازى سرعت يافته است.

وى افزود که وزارت تحصيلات عالى، سال گذشته به شرطى براى اين پوهنتون حدود ١١،٥ ميليون افغانى بودجه منظور نمود که بايد آنرا در جريان سال مصرف نمايند؛ تا در سال آينده بودجۀ زيادترى براى اين پوهنتون  منظور گردد.

به اساس معلومات موصوف، آنان اين اندازه پول را در بخشهاى مناسب و در زمان معين آن، به مصرف رسانده اند که وزارت تحصيلات عالى، در سال جارى نيز براى اعمار اين پوهنتون ١٣،٥ ميليون افغانى منظور نموده است، که آنان از اين بودجه، کارهاى بازسازى بخشهاى متباقى پوهنتون را آغاز کرده اند.

پوهنوال مياخيل افزود که اين مقدار بودجه؛ بالاى رنگ و ترميم تعميرات، اعمار سيستمهاى آب نوشيدنى و کارهاى تزئينى پوهنتون مصرف ميشود.

وى همچنان افزود که برعلاوۀ آن، در حال حاضر نيز کارهاى ساختمانى به ارزش ده ميليون دالر در پوهنتون آغاز شده که از همه مهمتر، تعمير پوهنځى اقتصاد ميباشد.

وى گفت که مراسم افتتاحيه تعمير جديد پوهنځى اقتصاد، در آيندۀ نزديک انجام ميشود و کارهاى ابتدايى آن آغاز شده است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر