زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمک های چین به ولایت بامیان افزایش خواهد یافت

کمک های چین به ولایت بامیان افزایش خواهد یافت

author avatar
26 Mar 2018 - 19:05
کمک های چین به ولایت بامیان افزایش خواهد یافت
author avatar
26 Mar 2018 - 19:05

بامیان (پژواک، ۶حمل۹۷): سفیر چین که به بامیان سفر کرده است، می گوید کمک های این کشور در بخش های معارف، پروژه های زیربنایی و حفظ آثار تاریخی این ولایت، افزایش خواهد یافت.

لیوجین سانگ، این موضوع را امروز در یک نشست خبری در شهر بامیان اعلام کرد. وی با بیان روابط دیرینه جمهوری خلق چین با افغانستان، تاکید کرد که کشورش مصمم است این روابط در عرصه های مختلف گسترش یابد.

به گفته وی، در حال حاضر دو پروژه زیربنایی ساخت جاده دره صوف و دره شکاری بامیان، به کمک چین به پیش برده می شود.

سفیر خاطر نشان کرد که امنیت در بامیان باعث شده است که چین، در زمینه اجرای پروژه های مختلف در این ولایت بیشتر علاقه مند شود.

لیوجین سانگ  تصریح کرد که چین در نظر دارد کمک های خود  به ولایت بامیان را در بخش های معارف، پروژه های زیربنایی و حفظ آثار تاریخی افزایش دهد .

وی افزود که با والی بامیان، درباره نگهداشت آثار تاریخی و بهبود تحصیلات عالی در بامیان گفتگو کرده است و پیام والی و مردم بامیان را در این زمینه با دولت متبوعش در میان خواهد گذاشت.

محمد طاهر زهیر والی بامیان، ضمن قدردانی از کمک های دولت چین به ولایت بامیان گفت که تقاضای مردم بامیان، این است که این روند توسعه پیدا کند.

ایجاد دیپارتمنت زبان چینایی در پوهنتون بامیان و کمک به ساخت تعمیر مکاتب در بامیان، از جمله درخواست هایی عمده یی است که به گفته وی، با سفیر چین در میان گذاشته شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر