زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اتاق تجارت و صنایع از افزایش تهدیدها علیه تاجران و صرافان نگرانی کرد

اتاق تجارت و صنایع از افزایش تهدیدها علیه تاجران و صرافان نگرانی کرد

author avatar
27 Mar 2018 - 16:37
اتاق تجارت و صنایع از افزایش تهدیدها علیه تاجران و صرافان نگرانی کرد
author avatar
27 Mar 2018 - 16:37

کابل (پژواک،۷حمل ۹٧): معاون اتاق تجارت و صنایع می گوید که در سال گذشته، بیش از ۸۰ تاجر و صراف در کشور به ویژه کابل، ربوده شده اند که شماری از آنان کشته و تعدادی تا هنوز در بند هستند.

خان جان الکوزی، این موضوع را امروز در یک نشست خبری در کابل بیان کرد و خاطر نشان نمود که این روند، باعث نگرانی جدی تاجران و سرمایه گذاران شده است.

وی با اشاره به افزایش تهدید ها علیه تاجران و صرافان گفت که در سال ۱۳۹۶ بیش از ۸۰ تاجر و صراف در ولایات کابل، ننگرهار و هرات ربوده شده اند که یک تعداد آنان کشته شده و تعدادی هنوز در بند هستند.

الکوزی افزود: "هر روز در ننگرهار، یک یا دو حادثه ازاین دست  رخ می دهد، تنها  در طول دوهفته اخیر، شش صراف در کابل ربوده و کشته شده است."

معاون اتاق تجارت و صنایع هشدار داد چنانچه نیروهای امنیتی جلو آدم ربایی ها را نگیرند و امنیت تاجران و صرافان را تامین نکنند، این روند تاثیر بسیار منفی بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت و این افراد سرمایۀ خود را از کشور خارج خواهند ساخت.

حاجی بهادر یکی از صرافان که در این نشست حضور یافته بود، به پژواک گفت که ۲۱ حوت سال گذشته در روز روشن مورد حملۀ افراد ناشناس قرار گرفت و آنان قصد داشتند او را اختطاف کنند.

وی گفت: "افراد مسلح که لباس نظامی پوشیده بودند، در سرک میدان هوایی کابل مرا بسیار لت و کوب کردند و بعد از این که ۵۰ هزار دالر پول نقد از من گرفتند، می خواستند مرا اختطاف کنند؛ اما چون مردم زیاد بودند موفق نشدند."

حاجی بهادر که به دلیل صدمات ناشی از این رویداد به مشکل راه می رفت، به کمک چند تن از بستگانش به این نشست آمده بود.

این صراف گفت که از حکومت می خواهد امنیت سرمایه داران را تامین کند؛ در غیر آن صورت مجبور خواهند شد برای تامین امنیت و مصئونیت خود از افغانستان خارج شوند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر