زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ششمین جشنواره گل ارغوان در پروان آغاز شد

ششمین جشنواره گل ارغوان در پروان آغاز شد

author avatar
1 Apr 2018 - 18:45
ششمین جشنواره گل ارغوان در پروان آغاز شد
author avatar
1 Apr 2018 - 18:45

چاريکار (پژواک، ١٢ حمل ٩٧): معین وزارت اطلاعات و فرهنگ، در ششمین جشنواره گل ارغوان در پروان گفت که با برگزرای همچو جشنواره ها، فاصله بین اقوام از میان برداشته شده و وحدت میان اقوام بیشتر مى گردد.

سيده مژگان مصطفوی معین مالى، ادارى و گرځندوى وزرات اطلاعات و فرهنگ، با بيان اين مطلب افزود: "ای کاش شرایط امنیتی بهتری میداشتیم، برای صنعت توريزم در کشور بیشتر توجه میکردیم و در ولایت پروان زیبا در تپه زیباى گلغندی، گردشگرهای خارجی و داخلی بیشتر میداشتیم."

موصوف ضمن اينکه از رسانه ها خواست که مردم را بیشتر به آینده امیدوار بسازند، گفت: "ای کاش در سرخط اخبار افغانستان به عوض جنگ و خشونت، اخبار خوشی های مردم افغانستان شنیده شود."

نسرین گروس مشاور فرهنگى رياست اجرايى حکومت که درجشنواره گل ارغوان شرکت کرده بود، از شرکت زنان دراین جشنواره خرسندی نموده و به ادامه این جشنواره گل ارغوان تاکید کرد.

عبدالواحد هاشمى رئيس اطلاعات و فرهنگ ولايت پروان، به آژانس خبرى پژواک گفت که اين جشنواره متفاوت تر نسبت به سال های گذشته راه اندازى شده  و تا سه روز ادامه خواهد داشت.

وى به آژانس خبرى پژواک گفت که در اين جشنواره؛ صدها تن از ولایت های پروان، کاپیسا، پنجشیر و کوهدامن زمین، فرهنگیان، نويسنده گان و شاعران شرکت کرده اند.

وى افزود که در جشنواره گل ارغوان؛ شب شعر، نمايشگاه صنایع دستی، بزکشی، موسيقی، نمایشنامه ها، پارچه هاى تمثیلی و نمایش فراورده های زراعتی شامل میباشد.

گفتنى است که در روز نخست اين جشنواره، آهنگ هاى محلی توسط هنرمندان محلی به صورت زنده اجرا شد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر