زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشندگان ننگرهار خواهان حل دایمی مشکل برق شدند

باشندگان ننگرهار خواهان حل دایمی مشکل برق شدند

author avatar
2 Apr 2018 - 18:00
باشندگان ننگرهار خواهان حل دایمی مشکل برق شدند
author avatar
2 Apr 2018 - 18:00

جلال آباد (پژواک، ١٣حمل ٩٧): باشندگان، فعالان مدنی و برخـى اعضاى شوراى ولايتى ولايت ننگرهار، با راه اندازى راهپيمايى، خواهان حل دايمى مشکل برق شدند و تاکيد ورزيدند درصورتيکه مشکل متذکره مرفوع نشود، به حرکت هاى مدنى شان ادامه خواهند داد.

آنها همچنان خواهان ايجاد اصلاحات در ادارۀ ولايتى شدند و تاکيد کردند که به عوض برق وارداتى به ننگرهار، بندهاى برق ساخته شوند.

آنان که شعارهاى (( برق مى خواهيم، مرگ مى خواهيم، خواهان حل دايمى مشکل برق استيم  وحقوق خود را مى طلبيم.)) سر می دادند، به تاريخ ١٣ حمل از محوطۀ شوراى ولايتى اين ولايت راهپيمايى شان را آغاز کردند.

ذبيح الله زمرى منشى شوراى ولايتى ننگرهار که درجريان راهپيمايى به خبرنگاران سخنرانى مى کرد گفت که برق ننگرهار از کابل  تمديد شده است؛ اما زمانيکه برق در کابل قطع مى شود، بر ننگرهار نيز قطع مى شود.

نامبرده افزود که ساکنين ننگرهار از چند سال بدينسو وعده هاى تمديد برق بيشتر را دريافت مى کنند، برق تعهدشده تمديد نمى شود؛ اما برق موجود نيز گاهگاه قطع مى شود.

عبدالرحمن معاون يکتن از اشتراک کنندگان ديگر راهپيمايى و فعال مدنى تقاضا کرد که کليد برق بند نغلو نيز به اهالى ساکنان ننگرهار سپرده شود؛ زيرا هميشه اين برق را  بر ننگرهار قطع کرده اند.

نورآغا ځواک هشدار داد که بعد از اين، با اهالى ننگرهار سلوک دوگانه قابل تحمل نيست؛ با هموطنان ديگر درکشور، حقوق مساوى دارند و بايد ادارۀ مرکزى مشکل برق را مرفوع سازد.

زرغونه سادات فعال مدنى ديگر گفت که هوا در ننگرهار بيشتر گرم است و نياز به برق نيز زيادتر است.

موصوف گفت که عدم موجوديت برق در موسم گرما، براى اهالى ننگرهار مشکل بزرگ است و بايد اداره مرکزى اين مشکل را رفع نمايد.

 محمد نعيم ولاړ يکتن از متنفذين قومى و فعال مدنى انتقاد کرد درصورتيکه حکومت مرکزى مشکل آنها را حل ننمايد، به حرکت هاى مدنى شان ادامه خواهند داد و حتى شاهراه کابل- جلال آباد را نيز به روى عابرين مسدود خواهد کرد.

درعين حال، اميد صباح رييس برق ننگرهار اطمينان سپرد که در تابستان پيش رو، اهالى ننگرهار به کلى از مشکل برق آسوده خاطرخواهند بود و در اين عرصه، از اکنون کار را اغاز کرده اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر