زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مشرانوجرگه حمله هوایی دیروز در دشت ارچی کندز را محکوم کرد

مشرانوجرگه حمله هوایی دیروز در دشت ارچی کندز را محکوم کرد

author avatar
3 Apr 2018 - 15:38
مشرانوجرگه حمله هوایی دیروز در دشت ارچی کندز را محکوم کرد
author avatar
3 Apr 2018 - 15:38

کابل (پژواک،۱۴حمل۹۷): مشرانوجرگه، حمله هوایی دیروز در ولسوالى دشت ارچى ولايت کندز را به شدت محکوم کرد و خواستار مجازات مسوولانى شد که غفلت آنها سبب کشتار افراد ملکى شده است.

این حمله، ديروز در نزديک منطقه فتانو مربوط ولسوالى دشت ارچى صورت گرفته است. گزارش هاى متفاوت در مورد چگونگى حمله و تلفات ناشى از آن نشر شده است.

وزارت دفاع گفته است که قواى هوايى افغان، در حمله بر يک قرارگاه مخالفين مسلح دولت ٢٠ مخالف مسلح را کشته و ٢٠ تن ديگر را زخمى کرده است.

عبدالله قرلق نماینده مردم کندز در مشرانوجرگه در نشست امروز این جرگه، گفت که اين حمله بر يک محفل دستاربندى صورت گرفته و هشتاد درصد کشته شده گان و زخميان آن را کودکان تشکيل مى دهند.

به اساس معلومات وى، در اين حمله، ٨٥ تن به شمول ٦٠ فرد ملکى و ٢٥ طالب مسلح به شمول چند تن از طالبانی که از کویته پاکستان آمده بودند، کشته شده و بيش از ٥٠ فرد ملکى زخم برداشته اند.

او اين حمله را محکوم کرد و افزود: «این حمله قابل توجیه نیست که به خاطر چند مخالف، ما ده ها غیر نظامی را به قتل برسانیم، مخالفین در این ولسوالی قرارگاه دارند و باید قرارگاه آنها هدف قرار می گرفت و حتی آنها می توانستند در مسیر راه قوماندانان طالبان را که از کویته به کندز آمده بودند، آماج قرار دهند و یا بعد از ختم مراسم دستاربندى، عملیات را علیه آنها راه اندازی کنند.»

میرحاتم تره خیل عضو ديگر اين مجلس شوراى ملى نيز گفت: «چرا نیروهای امنیتی، زمانی که اطلاع داشتند که قوماندانان مخالفین در این محفل حضور دارند و از کویته آمده اند، در مسیر راه آنها را از بین نبردند که حالا به خاطر آنها ده ها ملکی و حافظ قرآن را آماج قرار دادند.»

شماری از اعضای دیگر این جرگه نیز نظر مشابه داشتند.

آنان و فضل هادی مسلمیار رییس مشرانوجرگه، از حکومت خواستند تا مسوولانى را که در اين راستا غفلت کرده اند، شناسایی و به پنجه قانون بسپارند.

مسلميار، حمله یادشده را دردناک خواند و گفت که یک هیات اين جرگه، براى بررسی این رویداد به کندز خواهد رفت و يافته هاى خود را با نماینده گان مردم شریک خواهند کرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر