زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“ده ها گروپ مسلح غيرمسئول در سمنگان فعاليت دارند”

“ده ها گروپ مسلح غيرمسئول در سمنگان فعاليت دارند”

author avatar
8 Apr 2018 - 16:37
“ده ها گروپ مسلح غيرمسئول در سمنگان فعاليت دارند”
author avatar
8 Apr 2018 - 16:37

ايبک (پژواک، ١٩ حمل ٩٧): هياتى براى بررسى در مورد چگونگى خلع سلاح افراد مسلح غيرمسئول درحالى وارد سمنگان شده است که نگرانى ها از وجود ده ها گروپ افراد مسلح غيرمسئول در اين ولايت وجود دارد.

هياتى متشکل از نماينده گان ریاست اجرایى حکومت، لوی څارنوالی، وزارت هاى دفاع ملی و امور داخله، ریاست امنیت ملی، اداره مستقل ارگانهای محلی و ریاست اداره امور تحت رياست محمدنادر محسنى وزیر مشاور ريیس جمهور در امور مبارزه با فساداداری، وارد ولايت سمنگان شده است.  

اين هيات، امروز در نشستى به اشتراک صدها تن از نماينده گان اقشار مختلف چون نهادهای جامعه مدنی، قوماندانان جهادی، اعضای شورای ولایتی وغيره به شمول مقام هاى اين ولايت، در ايبک مرکز سمنگان شرکت کردند.

محسنی گفت اين هيات به دليلى به سمنگان سفر کرده است که نگرانى ها از افزايش افراد مسلح غيرمسوول در اين ولايت وجود دارد.

همچنان موصوف خاطر نشان کرد که هيات روى چگونگى خلع سلاح افراد مسلح غيرمسوول با اقشار مختلف گفتگو مى کند و در مورد نظريات مردم را جمع آورى مى نمايد.

عبداللطیف ابراهیمی والی سمنگان، در اين نشست گفت که در اين ولايت روحيه طالب پذيرى وجود ندارد و مشکلات پیش آمده ناشی از موجودیت افراد مسلح غیرمسئول در سمنگان، در تناسب با ساير ولایات کمتر می باشد.

موصوف گفت که اداره اين ولايت، آماده هر نوع همکارى در راستاى عملى شدن حکم رييس جمهور در مورد خلع سلاح افراد مسلح غيرمسوئول مى باشد.

اما حاجی رازمحمد ريیس شورای ولایتی سمنگان، ضمن نگرانى از موجوديت ده ها گروپ مسلح غيرمسوول در اين ولايت گفت: «تعداد گروپ های افراد مسلح غیرمسئول با گذشت هر روز بیشتر شده و موجودیت آنها در قریه جات، باعث نگرانی مردم و وقوع جرایم جنایی بیشتر شده است.»

به گفته او دولت بايد افراد مسلح غیر مسئول را یا خلع سلاح کند و یا آنان به شمول افراد مربوط به خيزش هاى مردمى را در چوکات مربوط به یکی از ارگانهای امنیتی تنظيم نمايد؛ تا جلو خودسری هاى آنها گرفته شود.

او افزود: «درغیر آن امنیت ولایت سمنگان، مثل سایر ولایاتی که افرد مسلح غیرمسئول در آن بيشتر است، با چالش رو به رو خواهد شد.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر