زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

گروهی از جوانان با “دیوارنگاری” با خشونت علیه زنان مبارزه می کنند

گروهی از جوانان با “دیوارنگاری” با خشونت علیه زنان مبارزه می کنند

author avatar
14 Apr 2018 - 15:36
گروهی از جوانان با “دیوارنگاری” با خشونت علیه زنان مبارزه می کنند
author avatar
14 Apr 2018 - 15:36

کابل(پژواک،٢٥حمل٩٧): نهاد "کارزار نَه بر آزار و اذیت زنان"، با دیوارنگاری بر دیوارهای شهر و پوهنتون ها، با آزار و اذیت زنان مبارزه می‌کند.

این نهاد که کار خود را به گونۀ عملی  امروز از پوهنتون کابل آغاز کرده است، با نوشتن شعارهايی برای مبارزه با خشونت علیه زنان می گوید که قرار است در تمام دیوار های شهر و شمارى از ولایات نوشتن شعارهایی، با خشونت علیه زنان ها مبارزه کنند.

نسرین رسا مسئول این کارزار گفت: "با افزایش روزافزون خشونت علیه زنان، گروه ما به صورت خودجوش تصمیم گرفت تا برای حل این معضله دست به کار شویم؛ چنانچه اول از طریق تبلیغ در رسانه های اجتماعی و بعد از طریق دیوارنگاری، به کم کردن این مشکل پرداخته ایم."

وی همچنان افزود که قرار است این برنامه، در چندین ولایت دیگر از جمله هرات و مزار شریف به زودی برگزار گردد .

" خيابان آزارى جرم است" ، "ماخواهان مجازات مرتکبين آزار و اذيت زنان هستيم"، "مصئونيت حق هرزن است" و...، ازپيام هايى بود که امروز از سوى اين گروه به روى ديوارهاى نگاشته مى شد.

افزون برآن، وى از دولت خواست که به دوسیه های آزار و اذیت زنان به صورت جدی رسیدگی کند، زمینه تطبیق قانون منع خشونت علیه زنان را میسر ساخته و برنامه های آگاهی دهی برای منع خشونت علیه زنان را دایر کند.

حمیدالله فاروقی رییس پوهنتون کابل که در این برنامه حضور داشت، با ابراز خوشحالی از راه اندازى این گونه برنامه ها گفت که آزار و اذیت زنان، یک امر نامطلوب و فرهنگ وارداتی است که اصلا ریشه در دین، فرهنگ اکادمیک، ملی و وطنی افغان ها نداشته است.

فاروقى افزود: "ما وطیفه داریم که با حمایت از خانم ها و دختران، یک جامعه و محیط سالم را برای زنان میسر سازیم."

وی در ادامۀ صحبت هايش گفت  که برای جلوگیری از خشونت علیه زنان، در این پوهنتون بخش جندر و معاونت امور محصلان فعالیت دارد و پوهنتون کابل، همواره از این گونه برنامه ها حمایت می کند.

" کارزار نَه بر آزار و اذیت زنان"، از هشتم مارچ سال جاری میلادی بدینسو به همکارى گروه هفت نفرى (پنج دخترو دو پسر) ازجوانان خودجوش به فعالیت آغاز کرده و قبل از این، برنامه کمپاین هایی در رسانه های اجتماعی جهت منع خشونت علیه زنان داشته اند.

محمد سخی امیری یک تن از دانشجویان پوهنتون کابل، با مؤثر خواندن این گونه برنامه ها برای مبارزه علیه خشونت در برابر زنان به پژواک گفت که شرایط خراب؛ عمده ترین دلیل خشونت علیه زنان است که در محیط های اکادمیک معمولا به صورت اشاره ای و پرزه گفتن اعمال می شود.

با این حال، عطیه دانشجوی دیگر، خشونت علیه زنان را از بزرگترین مشکلات بانوان عنوان نموده گفت که این گونه برنامه‌ها، می‌تواند یک کار مثبت برای از بین بردن خشونت علیه زنان باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر