زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

طالبان درخواست حکومت را بخاطر شرکت در انتخابات رد کردند

طالبان درخواست حکومت را بخاطر شرکت در انتخابات رد کردند

author avatar
15 Apr 2018 - 22:02
طالبان درخواست حکومت را بخاطر شرکت در انتخابات رد کردند
author avatar
15 Apr 2018 - 22:02

 کابل(پژواک، ۲۶ حمل۹۷): گروه طالبان، درخواست حکومت مبنی بر شرکت در انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی ها را رد کرده و گفته است در حضور نیروهای خارجی برگزاری انتخابات قابل قبول نیست.

روند ثبت نام رای‌دهندگان انتخابات روز گذشته آغاز شد. محمد اشرف غنی رئیس جمهور ضمن ثبت نام خود از همه اقشار مردم خواست که در این روند مشارکت کنند. رئیس جمهور در عین حال از طالبان خواست تا در این روند شرکت کنند و راه صلح را در پیش بگیرند.

اما گروه طالبان امروز به این درخواست رئیس جمهور واکنش نشان داده است. در خبرنامه یی که از سوی این گروه به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، آمده است که در این نوع " انتخابات جعلی و نمایشی" مشارکت نمی کند. در این خبرنامه تصریح شده است که در حضور گسترده نیروهای خارجی تصامیم مهم از سوی امریکایی ها گرفته می شود و طالبان از مردم نیز می خواهد در این روند شرکت نکنند.

گلاجان عبدالبدیع صیاد رئیس کمیسیون انتخابات نیز روز گذشته گفت که این کمیسیون از مخالفان دولت می خواهد با این روند ملی که سرنوشت کشور و مردم رقم می‌خورد، بپیوندند و با مشارکت در آن و وارد شدن در صحنه رقابت سیاسی به مخالفت خود پایان دهند و در راه صلح پایدار گام بردارند .

وی خاطر نشان کرده است که برنامه ثبت ‌نام رای دهندگان در دومرحله- ابتدا در شهر‌ها و سپس در ولسوالی‌‌ها و قریه‌ جات- آغاز می‌شود و دو ماه را دربر خواهد‌ گرفت. بر پایه معلومات صیاد، پس از تکمیل برنامه ثبت نام، یک گروه کاری در دفا‌تر ولایتی کمیسیون انتخابات باقی خواهند ماند تا از افراد واجد شرایط که باقی مانده‌اند ثبت نام کنند. قرار است انتخابات ولسی جرگه و شورای‌های ولسوالی‌ها ۲۸ میزان سال جاری برگزار شود.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر