زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

٦٥٠ خانواده در سمنگان از انرژى برق بهره مند شدند

٦٥٠ خانواده در سمنگان از انرژى برق بهره مند شدند

author avatar
16 Apr 2018 - 17:43
٦٥٠ خانواده در سمنگان از انرژى برق بهره مند شدند
author avatar
16 Apr 2018 - 17:43

ايبک و شهر سرپل (پژواک، ٢٧ حمل ٩٧): مسئولان از بهره مند شدن ٦٥٠ خانواده از انرژى برق در سمنگان و آموزش حرفه هاى مختلف، براى يازده هزار تن در سرپل خبر مى دهند. 

 انجنیر سیدعبدالکریم یوسفی رئیس شرکت برشنا در سمنگان، امروز در مراسم افتتاح توزيع برق به خانواده هاى يادشده گفت که رساندن برق به اين خانواده ها در قريه هاى منگتاش، قوچنهال، حسن خیل لولگی و مومن آباد ايبک مرکز اين ولايت، شش ميليون افغانى هزينه برداشته که از سوى شرکت يادشده پرداخت گرديده است.

به گفته او؛ نصب چهار ترانسفارمر هر کدام به ظرفیت صد کيلو ولت و تمديد شبکه برق در اين قريه ها نيز شامل اين پروژه مى باشد. 

عبدالله باشنده قریه مومن آباد، با اظهار خرسندى گفت که مشکل برق آنها حل شده است.

وى افزود: «با روشن شدن برق در خانه ها حالا مى توانيم با استفاده از تلويزيون، از رويدادهاى دنيا به شکل تصويرى باخبر شويم، اطفال ما مى توانند شبانه با استفاده از روشنى برق درس بخوانند.»

همچنان به اساس يک خبر ديگر، بيش از يازده هزار تن در يک موسسه غيردولتى به نام (دست به دست) در سه سال اخير حرفه هاى زنبورداری، صنایع دستی، خیاطی، گلدوزی، گیلم بافی، مالداری و مرغداری را آموخته اند. 

کاظم خاکی مسوول اين موسسه گفت که ٧٢ در صد کسانى را که حرفه آموخته اند، زنان تشکيل مى دهند و به تمام آنها وسايل کار حرفۀ ذيربط را نيز توزيع کرده است.

او افزود که آموزش حرفه برای یک هزار تن اخیرا تکمیل شده است.

زهرا باشنده ولسوالى بلخاب اين ولايت که در اين پروژه گلدوزى را ياد گرفته و وسايل کار آن را نيز به دست آورده است، با خرسندى از کمک موسسه يادشده با مردم به خصوص زنان گفت که اکنون مى تواند از طريق گلدوزى، برخى نيازهاى فاميل خود را رفع کند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر