زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

چهل درصد آب درياى هلمند به ولايت نيمروز داده ميشود

چهل درصد آب درياى هلمند به ولايت نيمروز داده ميشود

author avatar
16 Apr 2018 - 18:05
چهل درصد آب درياى هلمند به ولايت نيمروز داده ميشود
author avatar
16 Apr 2018 - 18:05

لشکرگاه (پژواک، ٢٧حمل ٩٧): مقامات ولايت هلمند و نيمروز، فيصله کرده اند که ٤٠ درصد آب درياى کجکى، به ولايت نيمروز داده خواهد شد.

باشندگان ولايت نيمروز، از چند هفته بدينسو مى گويند که با کمبود شديد آب آشاميدنى مواجه اند و براى رسيدگى به اين مشکل، تظاهرات و ساير حرکات مدنى را انجام داده اند.

براى رسيدگى به اين مشکل، امروز(٢٧حمل) در لشکرگاه مرکز ولايت هلمند، يک نشست برگزار گرديده بود که علاوه بر واليان هلمند و نيمروز، وزير آب و برق نيز در آن اشتراک نموده بود.

حیات الله حیات والی هلمند گفت که بعد از اين، ٤٠ درصد آب براى يک مدت به ولايت نيمروز جريان خواهد داشت.

او افزود: "حق مردم نيمروز در درياى هلمند ٢٠ درصد است؛ اما اينکه مشکلات در نيمروز بيشتر است، مقامات حکومتى و سران قومى هر دو ولايت فيصله نموده اند که ٤٠ درصد آب، به نيمروز داده شود؛ اما ٢٠ درصد آن بعد از حل مشکل مذکور دوباره بند ميشود."

محمد سيمع والى نيمروز گفت که همچو مشکلات در اين ولايت براى مدتى کم  است، کار ساخت بند کمال خان با سرعت جريان دارد که با تکميل شدن آن، مردم نيمروز با همچو مشکلات مواجه نخواهند شد.

والى افزود: "آبى که ١١ روز قبل از درياى هلمند به ما سرازير شده است، تاکنون نيز نرسيده؛ چرا که مقدار آن کم است و در مسير راه ضايعات دارد، اگر اين آب بيشتر گردد و يکبار به نيمروز برسد، بعدا مى تواند که فقط ٢٠ درصد آن جريان داشته باشد."

 بازمحمد ناصر رييس شوراى ولايتى نيمروز گفت که آنها اين آب را براى نوشيدن مى خواهند؛ چرا که انسان ها و حيوانات، به علت نبود آب با تهديد مرگ مواجه اند.

در پايان نشست، على احمد عثمانى وزير آب و برق گفت که اگر اين آب به شکل درست مديريت شود، به هر دو ولايت کفايت مى کند.

عثمانى گفت که مقامات هر دو ولايت، از اين فيصله شديداً حمايت مى کنند.

قابل ذکر است که پاشندگان ولايت نيمروز، از سال ها بدينسو با کمبود آب مواجه اند؛ اما تاکنون نيز راه حل اساسى به آن جستجو نشده است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر