زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بخش‌ اعصاب و واحد مراقبت‌های ویژۀ شفاخانه شیخ زاید گشایش یافت

بخش‌ اعصاب و واحد مراقبت‌های ویژۀ شفاخانه شیخ زاید گشایش یافت

author avatar
17 Apr 2018 - 14:59
بخش‌ اعصاب و واحد مراقبت‌های ویژۀ شفاخانه شیخ زاید گشایش یافت
author avatar
17 Apr 2018 - 14:59

کابل (پژواک، ۲۸حمل۹۷): بخش‌ اعصاب و واحد مراقبت‌های ویژۀ شفاخانه شیخ زاید که تنها شفاخانه معیاری اعصاب در افغانستان شناخته می شود، به بهره برداری سپرده شد.

وزارت صحت عامه در خبرنامه یی که به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، گفته است که این پروژه بزرگ صحی، امروز با حضور وزیر صحت عامه و شماری از نمایندگان مردم در شورای ملی گشایش یافته است.

گفته شده است که این دو بخش که دارای ۵۰ بستر و به تمام تجهیزات طبی مجهز می‌باشد، با هزینه نزدیک به ۱۵ میلیون افغانی از بودجه وزارت صحت عامه ایجاد شده است.

داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه گفت که بهره برداری از این پروژه، یک گام نیک در راستای بهبود کیفیت عرضه خدمات صحی است که می‌تواند تا حدودی به مشکلات بیماران اعصاب رسیدگی کند.

وی افزود: "با وجود اینکه بودجه بخش صحت نسبت به سال گذشته ۱۰۰ میلیون دالر کاهش یافته است و وزارت صحت عامه نیاز به منابع مالی بیشتر دارد؛ اما با آن هم این وزارت توانسته است که سطح دسترسی مردم به خدمات صحی و کیفیت خدمات صحی را افزایش دهد."

به گفته داکتر فیروز، وزارت صحت عامه در تلاش است تا مرکز جراحی اعصاب شیخ زاید را به یک مرکز معیاری جراحی اعصاب در سطح منطقه تبدیل کند.

داکتر صالح محمد سلجوقی نماینده مردم در پارلمان گفت: "فراهم نمودن خدمات صحی یک امر مهم و حیاتی برای مردم می‌باشد و بخش صحت، با وجود چالش‌های پیش رو برای رسیدن اهداف تعیین شده‌اش، به سرعت در حرکت است و وزارت مالیه باید برای افزایش بودجۀ آن به شکل جدی توجه کند."

به گفته سلجوقی، سرمایه گذاری در عرصۀ صحت بخاطر بهبود وضعیت صحی مردم، بسیار مهم و ارزنده است.

در خبرنامه وزارت صحت عامه گفته شده است که بخش‌ اعصاب و واحد مراقبت‌های ویژه، دارای ۱۲ داکتر متخصص، ۲۵ نرس و ۱۲ کارمند خدماتی می‌باشد.

شفاخانه شیخ زاید که یک مرکز اختصاصی جراحی اعصاب در کابل می‌باشد، در ماه حمل سال ۱۳۹۶ به بهره برداری سپرده شد.

 گفته شده است که این شفاخانه در این مدت توانسته است بیش از هشت هزار بیمار را تحت پوشش قرار دهد، که از آن جمله ۳۵۰ تن که امکان مداوای شان، قبل از این در افغانستان وجود نداشت، تحت عملیات جراحی اعصاب قرار گرفته‌ و مداوا شده‌اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر