زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عالمان دين در ننگرهار حریق نمودن مکاتب را خلاف اسلام عنوان کردند

عالمان دين در ننگرهار حریق نمودن مکاتب را خلاف اسلام عنوان کردند

author avatar
17 Apr 2018 - 16:04
عالمان دين در ننگرهار حریق نمودن مکاتب را خلاف اسلام عنوان کردند
author avatar
17 Apr 2018 - 16:04

جلال آباد (پژواک، ۲۸حمل ۹۷): عالمان دینی در ننگرهار می گویند که به آتش کشيدن مکاتب عمل خلاف اسلام است، طالبان و گروه های مسلح دیگر، بايد با روند صلح یکجا شوند.

آنها این سخنان را ‌درجریان یک کنفرانس درحالی در ننگرهار ابراز داشتند که اخيراً در ولایت ننگرهار، در برابر معارف چالش ها افزایش یافته است.

ماه گذشته در مناطق مختلف این ولایت، چند مکتب حریق شد و برخی مدیران و کارمندان مکاتب نیز کشته شدند.

عالمان دینی، از مردم خواستند تا درمقابل ‌گروه های مسلح که مکاتب، مدارس، پلها، سرکها و اماکن عامه دیگر را تخریب می کنند، بایستند.

مولوی حبیب الله یکتن از عالمان دینی گفت که به شمول دین اسلام در هیچ دین دیگر جهان، انهدام مساجد و مکاتب جواز ندارد و این عمل را خلاف شریعت اسلامی پنداشت.

نامبرده گفت که چند اوباش تحت نام اسلام وجهاد، به همچو اعمال مبادرت می ورزند. به گفتۀ وی این کار را به اشاره شبکه های استخباراتی و بیگانگان انجام می دهند.

نامبرده علاوه کرد که مردم باید به همچو افراد اجازه ندهند تا مکاتب، مساجد و پل ها را تخریب کنند.

مولوی زیړگل یکتن از اشتراک کنندگان دیگر کنفرانس نیز اظهارات مشابه داشت، حریق نمودن و تخریب مساجد و مکاتب را کارخلاف اسلام و انسانیت یاددهانی کرد.

موصوف افزود: (( آنانیکه مکاتب را می سوزانند، مساجد را منهدم می کنند و عالمان دین را شهید می سازند، در کدام دین جواز دارد که مساجد و مکاتب به آتش کشيده شوند و عالم دین به شهادت برسد.))

نامبرده بر ‌طالبان صدا کرد که اسلام، دین صلح و امنیت است و باید پیشنهاد رییس جمهور را بپذیرند و به عوض تخریب کشور شان در حفظ و عمران آن سهیم شوند.

عالمان دینی ننگرهار، جهت استقرار صلح و حمایت از نیروهای امنیتی، چندبار کنفرانس ها را دایر نموده اند؛ اما بار نخست است که حریق نمودن مکاتب را تقبیح می نمایند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر