زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله: حضور زنان در ادارت دولتی بايد بيشتر گردد

عبدالله: حضور زنان در ادارت دولتی بايد بيشتر گردد

author avatar
17 Apr 2018 - 16:09
عبدالله: حضور زنان در ادارت دولتی بايد بيشتر گردد
author avatar
17 Apr 2018 - 16:09

کابل (پژواک، ۲۸ حمل ۹۷): رئيس اجرايى حکومت، بر حضور بيشتر زنان در ادارات دولتى تاکيد کرده و  مى گويد که حکومت وحدت ملى، کارهایى در بخش کاريابى زنان انجام داده؛ اما کافى نيست.

داکترعبدالله عبدالله رئيس اجرايى حکومت که امروز در مراسم فراغت کارآموزان اداره پروموت يا پروژه زنان در حکومت صحبت مى کرد گفت که زنان  در سال هاى گذشته مراحل دشواری را پشت سر گذاشته اند؛ اما با آنهم اميدهای شان را از دست نداده اند وحضور شان در ادارات دولتی، عقب ماندگی سال های گذشته را جبران می کند.

موصوف، زنان را نصف نفوس کشور عنوان کرده، گفت: "بدون سهم نصف نفوس يک کشور، هيچ کشوری به ترقی نمی رسد، شما (زنان) می توانيد يک قوت در عرصه اصلاحات، کار بهتر، شايسته سالاری، مبارزه با فساد اداری و تبعيض باشيد."

داکترعبدالله، فراغت ۴۰۰  دختر و زن  را از برنامه آموزشی يکساله پروموت، به آينده کشور موثر خوانده گفت: "شما می توانيد در محيط کار، منشاء تغيير و تحول مثبت و اميد برای آينده مردم افغانستان باشيد، از ادارات مختلف توقع داريم که در قسمت کاريابی شما نيز همکار باشند."

موصوف، اظهار اميدواری کرد که افغانستان با گذشت هر روز، به سوی شايسته سالاری برود و هرکس بدون وابستگی به شايستگی که دارد پست ها را احراز کند.

رئيس اجرايی حکومت، بی کاری و کاريابی را از مشکلات جدى در کشور عنوان کرده گفت که حکومت وحدت ملی، در عرصه کاريابی اقداماتی را کرده؛ اما هنوز هم کافی نيست.

نادر نادری، رئيس کميسيون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، فراغت  زنان و دختران را پس از يک تاريکی طولانی به منظور وارد شدن به ادارات دولتی موثر خوانده گفت که پس از اين، هيچ تاريکی جلو زنان را گرفته نمی تواند.

وی، از اندک بودن حضور زنان در ادارات دولتی انتقاد کرده، افزود: "گفته می شود که زنان ظرفيت بالا ندارند؛ اما زنان ظرفيت لازم را دارند و بايد در مقابل تبعيض کنندگان ايستادگی کنند."

موصوف، از همکاری در خصوص جذب زنان در ادارات دولتی خبر داده، علاوه کرد که در امتحان تحريری، برای زنان پنج نمره اضافی داده می شود که اين، می تواند حضور زنان را در ادارات دولتی بيشتر بسازد.

سوسن دی کيمپ، نمايند اداره انکشافی بين المللی ايالات متحده امريکا گفت که توانمند سازی زنان، يکی از اولويت های ( or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر