زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله عبدالله از ضعف برنامه آگهی مردم در مورد انتخابات انتقاد کرد

عبدالله عبدالله از ضعف برنامه آگهی مردم در مورد انتخابات انتقاد کرد

author avatar
17 Apr 2018 - 16:24
عبدالله عبدالله از ضعف برنامه آگهی مردم در مورد انتخابات انتقاد کرد
author avatar
17 Apr 2018 - 16:24

کابل (پژواک، ۲۸حمل۹۷): رئیس اجرایی حکومت می‌گوید که حضور مردم به ویژه زنان، برای ثبت نام در انتخابات کمرنگ بوده و باید برنامه‌هایی بخاطر تشویق مردم به حضور در این روند، روی دست گرفته شود.

عبدالله عبدالله امروز در حاشیه یک برنامه آموزشی ویژه زنان که در کابل برگزار شده بود، در مورد چگونگی پیشرفت برنامه ثبت نام رای دهندگان در مناطق مختلف کشور صحبت کرد.

وی با کمرنگ خواندن حضور مردم به ویژه زنان در مراکز ثبت نام گفت: "یکی از دلایل کمرنگ بودن حضور مردم و به خصوص زنان، نبود آگاهی عامه بوده که باید آگاهی بیشتر در این خصوص داده می‌شد."

رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی گفت: "من فکر می‌کنم که در عرصه آگاهی عامه باید کار بیشتر صورت می‌گرفت و اکنون نیز امیدوار هستیم که مردم افغانستان بسیج شوند و شاهد حرکت بیشتر به طرف مراکز ثبت نام باشیم."

عبدالله از اقشار مختلف مردم خواست تا بخاطر تعیین سرنوشت خود، به مراکز ثبت نام بروند و با ثبت نام خود، فرصت شرکت در انتخابات را از دست ندهند.

این مقام ارشد حکومت خاطر نشان کرد که انتخابات خواست اکثریت مطلق مردم افغانستان است و حضور بیش از پیش مردم، می‌تواند مانع از تقلب گسترده در انتخابات شود.

پیش از این، شماری از نهادهای انتخاباتی و برخی مسئولان محلی، از حضور کمرنگ رای دهندگان در مراکز ثبت نام خبر داده بودند.

برنامه ثبت نام رای دهندگان، سه روز پیش در سراسر کشور آغاز شد. در کابل رئیس جمهور، رئیس اجرایی حکومت و شماری دیگر از مقام‌های دولتی ثبت نام کردند و از مردم خواستند در این روند به شکل گسترده شرکت کنند.

در همین راستا، به منظور تشویق مردم به ثبت نام، امروز نشستی در کابل برگزار شد و در آن، شماری از مسئولان ولایت کابل و نمایندگان مردم شرکت کرده بودند.

محمد یعقوب حیدری والی کابل گفت: "از آغاز روند ثبت نام رای دهندگان در شهر کابل بر خلاف آنچه که انتظار می‌رفت، حضور مردم خیلی کمرنگ است و تکان دهنده بوده است و از حدود یک و نیم میلیون واجد شرایط، در روز اول تنها ۸۰۰ تن ثبت نام کرده‌اند."

وی از کمیسیون مستقل انتخابات خواست تا در زمینه آگهی دهی مردم و تشویق آنان به ثبت نام در روند انتخابات با جدیت بیشتر کار کند.

والی کابل درعین حال گفت که شهروندان نیز مکلف هستند با اولویت دادن به روند انتخابات، ثبت نام کنند و در این روند سرنوشت ساز، به شکل گسترده حضور یابند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر