زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

گروه داعش در جوزجان يک طفل ١٢ساله را سر بريد

گروه داعش در جوزجان يک طفل ١٢ساله را سر بريد

author avatar
17 Apr 2018 - 10:44
گروه داعش در جوزجان يک طفل ١٢ساله را سر بريد
author avatar
17 Apr 2018 - 10:44

شبرغان(پژواک،٢٨حمل ٩٧): منابع امنيتى در جوزجان گفته اند که گروه داعش، در يک محکمۀ صحرايى در ولسوالى درزاب اين ولايت، يک طفل ١٢ ساله را سر بريدند.

سمونوال عبدالحفيظ  خاشی آمر امنيت قوماندانی امنيه ولایت جوزجان، به آژانس خبرى پژواک گفت که اين رويداد، صبح امروز در قريه کوتل اوستی در يک کيلومتری غرب ولسوالی درزاب اين ولايت، اتفاق افتاده است و طفل يادشده به اتهام اينکه يازنه اش(شوهرخواهر) در صفوف نيروهای پوليس محلی اجرای وظيفه مى نموده توسط داعشيان به قتل رسيده است.

موصوف تصريح کردکه قرار اطلاعات واصله، اين طفل برای يازنه اش که در صفوف نيروهای پوليس محلی اجرای وظيفه مى کند، نان و آب مى برده است و او از مدتی زيرتعقيب افراد گروه داعش قرار داشته و آنها صبح امروز، او را در حومۀ قريه گرفتارکرده در محضر عام سر بريدند.

خاشی گفت: "اين بد ترين نوع جنايت بشری است که داعشيان در مقابل يک طفل انجام دادند و از اينکه آنها در يک هفته اخير، از بابت عمليات نيرو های امنيتی در اين ولسوالی ضربه ديده اند، اکنون با بريدن سر يک طفل عقده گشايی مى کنند."

در اين حال، مغفرت صميمی مسئول سازمان حقوق بشر ولايات جوزجان, سرپل و فارياب مى گويد که داعشيان با اين کار، جنايت بزرگی را انجام داده اند و اينکه طفلی به اتهام بردن غذا برای پوليس سربريده مى شود، در اصل انسانيت نمى گنجد.

وى ضمن تقبيح اين عمل افزود: "اين کار خيلی وحشيانه و غیرانسانی است و دولت بايد با راه اندازی عمليات گسترده، جلو اين فجايع جانيان جنايتکار را در ولسوالی درزاب بگيرند و ما مى بينيم که داعشيان، هر روز جنايتی را در برابر مردم در اين ولسوالی انجام مى دهند و بيشترين قربانيان را اطفال تشکيل مى دهند."

مولوی حميدالله يکتن از روحانيون شهر شبرغان گفت که کشتن يک انسان، خاصتا اطفال بنابه هر دليلی يک امر غيرشرعی و به دور از کرامت انسانی است و خداوند در اين مورد واضح اشاره کرده که اگر فردی يک انسانی را مى کشد، به اين معنی است که برعليه تمام بشر جنايتی را انجام داده باشد.

او اضافه کرد اينکه داعشيان طفل بی گناه و معصومی را بخاطر بردن يک قاب نان سربريده اند، جنايت نابخشودنی و بزرگ است که هيچگونه توجيهی ندارد و برای اين عمل، خداوند جزای سنگينی را مقرر کرده است و جايگاه افرادی را که به چنين جنايات مبادرت مى ورزند، در دنيای ديگر فقط آتش دوزخ است .

حميد گفت: "من منحيث يک روحانی از مخالفين مسلح دولت مى خواهم تا اطفال را قربانی اميال و اغراض غيرانسانی خود نکنند و به حال آنها ترحم نمايند؛ زيرا اينگونه اقدامات مى تواند پيامدهای خيلی منفی را در قبال داشته باشد."

اين در حالی است که حدود سه ماه پيش، داعشيان يک ملای تعويذ نويس را به اتهام دادن تعويذ به مردم، دراين ولسوالی سربريده بودند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر