زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نگرانی (ایتوا) از اشتراک کمرنگ مردم در پروسه ثبت نام رایدهندگان

نگرانی (ایتوا) از اشتراک کمرنگ مردم در پروسه ثبت نام رایدهندگان

author avatar
21 Apr 2018 - 09:12
نگرانی (ایتوا) از اشتراک کمرنگ مردم در پروسه ثبت نام رایدهندگان
author avatar
21 Apr 2018 - 09:12

شنبه 1/ثور/1397:  خوشبختانه برنامه ثبت نام رایدهندگان از سوی کمیسیون محترم انتخابات در مراکز (34) ولایات آغاز گردیده است که میتوان آنرا در زمینه برگزاری انتخابات آینده یک گام مهم قلمداد نمود. با آنکه یک هفته از آغاز روند ثبت نام میگذرد، سطح مشارکت مردم در این روند همان گونه پائین میباشد.

این درحالیست که حمله مخالفین مسلح بر مراکز ثبت نام در ولایت غور، ولایت بادغیس و اخیرا جان باختن دو تن منسوبین پولیس ملی که برای محافظت یک مرکز رایدهی در شهر جلال آباد ولایت ننگرهار مؤظف بودند، در یک حمله افراد ناشناس مسلح، نگرانی ها در رابطه به مشکلات این روند را بیش از پیش افزایش داده است.

(ایتوا) مشکلات موجود در روند ثبت نام را ناشی از عدم تدابیر دقیق و همه جانبه حکومت و کمیسیون انتخابات برای کامیابی این پروسه میداند. برای آنکه سطح مشارکت مردم در این روند افزایش پیدا کند و احتمال حوادث امنیتی در زمینه کاهش پیدا کند، (ایتوا) پشنهاد میکند:

  1. برنامه آگاهی عامه که کمیسیون براه انداخته است، بازنگری گردیده و حمایت احزاب، جریان های سیاسی و جامعه مدنی در رابطه به نحوه تطبیق آن جلب گردد.
  1. (ایتوا) به این باور است که جلب اعتماد مردم، بخصوص جریان های سیاسی و جامعه مدنی میتواند بر شفافیت روند ثبت نام و  کامیابی این پروسه تاثیر مثبت داشته باشند.
  1. (ایتوا) از اداره ثبت و احوال نفوس نیز میخواهد که مراکز توزیع شناسنامه های کاغذی را در سراسر کشور افزایش داده، با ایجاد برخی تسهیلات به مردم عام، روند توزیع تذکره های کاغذی را تسریع ببخشد.
  1. همینگونه از احزاب و جریان های سیاسی، علمای کرام و متنفذین قومی میخواهیم تا مردم را برای شرکت در پروسه ثبت نام رایدهندگان تشویق نمایند.
  1. همینگونه (ایتوا) از دستور اخیر رهبران حکومت وحدت ملی به والیان (34) ولایت کشور در رابطه به تشویق و ترغیب مردم بخصوص کارمندان دولتی برای اشتراک در پروسه ثبت نام رایدهندگان حمایت مینماید، امید این دستور جامه عمل پوشیده و اکثریت مردم در این پروسه ملی اشتراک نمایند.

و من الله توفیق

شماره های تماس: 0787301025– 0706706720

www.ewa.org.af

Visits: 10

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر