زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در هفت روز بيش از ۲۳۰ هزار نفر براى رای دهی ثبت نام کرده اند

در هفت روز بيش از ۲۳۰ هزار نفر براى رای دهی ثبت نام کرده اند

author avatar
22 Apr 2018 - 14:24
در هفت روز بيش از ۲۳۰ هزار نفر براى رای دهی ثبت نام کرده اند
author avatar
22 Apr 2018 - 14:24

کابل (پژواک، ۲ ثور۹۷): کميسيون مستقل انتخابات اعلام کرد که حضور مردم براى ثبت نام راى دهى، با گذشت هرروز بيشتر مى شود و در ٧ روز گذشته، بيش از ۲۳۰ هزار نفر از جمله ۵۲۷۹۰ زن در سراسر کشور ثبت نام کرده اند.

عبدالبديع صياد رئيس کميسيون مستقل انتخابات، که امروز در نشست خبری در کابل صحبت می کرد، ازحضور پررنُگ مردم براى ثبت نام در مراکز ثبت نام راى دهندگان خبرداد.

موصوف گفت: "تا ديروز به تعداد ۲۳۰ هزار و  ۱۲۲ تن  واجدشرايط راى دهى ثبت نام کرده بودند، که از آنجمله ۱۷۴۱۸۲ شان مردان، ۵۲۷۹۰ تن زنان، ۳۱۱۵ تن کوچی و دو تن اهل هنودمی باشند."

برنامۀ ثبت نام رای دهندگان، به تاريخ ۲۵ حمل در سراسر کشور آغاز شد. در کابل رئيس جمهور، رئيس اجرايی حکومت و شماری ديگر از مقام‌های دولتی ثبت نام کردند و از مردم خواستند در اين روند به شکل گسترده شرکت کنند.

رييس کميسيون مستقل انتخابات، از حمله انتحارى امروز در مرکز توزيع تذکره نگرانی کرده گفت: "ما از حملۀ امروز بسيار متاثر شديم و اين کار دشمنان افغانستان است و تلاش می کنند که پروسه های ملی را تخريب کنند؛ تا اين پروسه ملی انتخابات عملی نگردد."

به گفته وی، رهبرى کميسيون مستقل انتخابات، هر هفته با مسئولان نيروهای امنيتی و دفاعی کشور، جلسه دارد و آنان هميشه تعهد سپرده اند که امنيت مردم را می گيرند.

رئيس کميسيون مستقل انتخابات، در کنار اينکه تعهد سپرد که به هيچکس اجازۀ تقلب، تخطی و مداخله در انتخابات را نمی دهد، از دولت، نامزدان و مردم خواست که تقلب نکنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر