زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

طالبان درننگرهار۴۰ داکتر را هُشدار داده اند

طالبان درننگرهار۴۰ داکتر را هُشدار داده اند

author avatar
22 Apr 2018 - 19:04
طالبان درننگرهار۴۰ داکتر را هُشدار داده اند
author avatar
22 Apr 2018 - 19:04

جلال آباد (پژواک،۲ ثور،۹۷): در خلال شش ماه گذشته در ننگرهار، دو داکتر به قتل رسيده، هفت تن اختطاف گرديده و حدود ۴۰ تن دیگر تهدید شده اند.

دکتران ننگرهار به سبب تهدیدهای امنیتی، به اداره ولایتی ده روز مهلت داده و تهدید کرده اند که درصورت عدم تامین امنیت آنها، در سراسر ولایت فعالیت های شان را متوقف می سازند.

برخی داکتران دراین ولایت، به تاریخ ۲ ثور درشهرجلال آباد طی یک نشست اعتراضیه از ادارات امنیتی خواست که برای تامین امنیت، تدابیر لازم را روی دست گیرند.

آنها می گویند که به علت هوشدارهای امنیتی، چند بار از کار دست کشیده اند، مسوولین با ایشان تعهدات  سپرده اند؛ اما آن را جامه عمل نپوشانیده اند.

داکتر نوروزشینواری رییس اتحادیه داکتران زون شرق گفت که برخی افراد، از طریق تماس تیلیفونی  آنها را تهدید و پول طلب می کنندپ اما نمی داند که چرا از طرف افراد ناشناس به مرگ تهدید می شوند.

نامبرده بر اداره ولایتظ انتقاد کرد که مسوولین امنیتی این ولایت، از روی شایسته سالاری نه، بلکه به اساس روابط استخدام شده و جلو تهدیدات امنیتی را درشهرگرفته نمی توانند.

داکتران با انتشار یک قطعنامه، به ادارات ولایتی و امنیتی ده روز مهلت داده، درصورتیکه درتامین امنیت اقدام جدی نکنند، اعتصاب کاری خواهند کرد.

به اساس معلومات داکتر شینواری، از شاه ماه گذشته بدینسو، ۴۰ داکترتهدید، دو تن کشته شده، هفت تن اختطاف گردیده و پنج تن دیگر مجروح شده اند و همچنان شماری از آنها هنوزهم با تهدیدات مواجه اند.

داکترصباح الدین صباح رییس اتحادیه متخصصین بیماری توبرکلوز ولایت ننگرهارگفت که این بار به اداره ولایتی ده روز مهلت داده، اگرامنیت تامین نشد، همه اعتصاب کاری خواهند کرد.

درعین حال، اتحادیه سرتاسری زحمتکشان و کارگران افغانستان، ازادارات امنیتی تقاضا دارد که برای مصئونیت زندگی داکتران، باید اقدامات ضروری را روی دست گیرند.

داکترلیاقت عادل رییس این اتحادیه به پژواک گفت که داکتران، قشرتحصیل کرده و زحمتکش جامعه اند و برای هموطنان عرضه خدمات می کنند و هیچکس باید درمقابل فعالیت های شان مانع واقع نشود.

نامبرده از داکتران نیزخواست تا باهم یکپارچه شوند و زیریک چتر، صدای حق خواهی شان را بلند کنند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر