زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ادارۀ محیط زیست از «میزان بالای آلودگی هوا» در کابل ابراز نگرانی کرد

ادارۀ محیط زیست از «میزان بالای آلودگی هوا» در کابل ابراز نگرانی کرد

author avatar
24 Apr 2018 - 15:00
ادارۀ محیط زیست از «میزان بالای آلودگی هوا» در کابل ابراز نگرانی کرد
author avatar
24 Apr 2018 - 15:00

کابل (پژواک، ۴ثور۹۷): ادارۀ ملی حفاظت از محیط زیست می‌گوید که آلودگی هوا در کابل به حد نگران کننده یی رسیده و به یکی از عوامل عمده مرگ و میر و مشکلات صحی تبدیل شده است.

شاه زمان میوندی، رئیس اين اداره امروز در کنفرانس ملی «اثرات آلودگی محیط زیست بالای صحت عامه، مشکلات و راه حل‌ها» که در کابل برگزار شده بود، در مورد وضعیت محیط زیست در کشور به ویژه پایتخت صحبت کرد.

وی گفت: «وضعیت فعلی محیط زیست نگران کننده است و بخصوص هوا،آب و خاک شهرکابل نسبت به هرشهر ديگر آلوده شده است که به همين علت همه روزه صحت مردم تحت تاثير مشکلات محيط زيستى بوده و مردم به بيمارى هاى گوناگون مبتلا مى شوند. »  

به گفته وی، افزایش نفوس، استفاده از مواد سوخت بی‌کیفیت، تراکم وسایط نقلیه، و ماشین آلات دودزا از عوامل به وجود آورندۀ ذرات معلق در هوا است و این ذرات سبب امراض گوناگون شده است.

میوندی خاطر نشان کرد که این نگرانی در کلان شهرها به ویژه کابل بسیار جدی است.

مقام‌های اداره محیط زیست حدود چهار ماه قبل گفته بودند که مقدار ذرات معلق (گرد و خاک) در کابل از حدود ۱۵۰۰ میلی میکرون در هرمتر مکعب در ۱۳۹۵ به ۵۰۰ میلی میکرون در هر متر مربع در سال ۱۳۹۶ کاهش یافته است اما هنوز هم از معیارهای بین المللی بسیار بالا‌تر است.

این اداره خاطر نشان کرده است که معیار بین المللی ذرات معلق در هوا بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی میکرون است.

بشیراحمد حمید، رئیس طب وقایوی وزارت صحت عامه گفت که بر اساس یافته‌های اين وزارت ، ۲۶ درصد از مرگ و میر در کشور ناشی از آلودگی هوا است.

به گفته وی، لازم است که برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا و آب‌های آشامیدنی تدابیر جدی روی دست گرفته شود و به مردم در مورد خطرات آن اطلاع رسانی شود.

نجیب آقا فهیم وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی که در این نشست صحبت می‌کرد گفت که خشکسالی یکی از خطر‌های تازه یی است که باعث آلودگی بیش از پیش هوا در کشور شده است.

وی از اداره محیط زیست و دیگر نهاهای مرتبط خواست تا برای رسیدگی به این معضل، به شکل مشترک کار کنند.

 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر