زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کميسيون انتخابات از حضور کمرنگ مردم براى ثبت نام راى دهى در دايکندى نگرانى کرد

کميسيون انتخابات از حضور کمرنگ مردم براى ثبت نام راى دهى در دايکندى نگرانى کرد

author avatar
25 Apr 2018 - 14:33
کميسيون انتخابات از حضور کمرنگ مردم براى ثبت نام راى دهى در دايکندى نگرانى کرد
author avatar
25 Apr 2018 - 14:33

نيلى (پژواک،٥ثور٩٧): دفتر ولايتى کميسيون مستقل انتخابات در ولايت دايکندى، از حضور کمرنگ مردم براى ثبت نام راى دهى نگرانى نموده و مى گويد که در بيش از يک هفته، نزديک به سه هزار تن دراين ولايت ثبت نام کرده اند.

هلاکو انصاری سرپرست دفتر ولايتى کميسيون مستقل انتخابات در ولايت دايکندى گفت: "طبق آمارهای جمع آوری شده از ۲۶ مرکزثبت نام راى دهندگان در جريان بيش از يک هفته، نزديک به سه هزار تن از شهروندان اين ولايت ثبت نام کرده اند که از آن جمله ۴۳ درصدشان زنان مى باشد."

موصوف، توزيع نشدن تذکره برای باشندگان اين ولايت را از جمله مشکل عمده فراروی پروسه ثبت نام راى دهندگان خوانده از مردم اين ولايت خواست که در اين پروسه اشتراک نمايند.

اما برخى باشندگان ولايت دايکندى مى گويند که به دليل تهديدات امنيتى، مردم بيشتر علاقه براى اشتراک درانتخابات ندارند؛ به همين منظور روند ثبت نام راى دهندگان کمرنگ است.

علیرضا باشنده شهر نيلى ولايت دايکندى گفت: "ما بخاطرى اشتراک نمی کنيم که در هنگام ثبت نام، تذکره تابعيت ما مهر زده مى شود و طالبان هم که در مسير دايکندی- کابل فعاليت دارند، اگر در هنگام مسافرت به دست آنان بيفتد، امنيت جان ما با خطر مواجه مى شود."

 نعمت الله ديگر شهروند نيلی گفت: "در افغانستان انتخابات مفهومی ندارد، هرکسی را که خارجی ها بخواهند، بدون در نظر داشت رای مردم برنده مى سازند و در گذشته با رای ما معامله شد؛ ما ديگر به انتخابات باور نداريم که اشتراک نماييم."

محمود بليغ والی دايکندی، بر اشتراک گسترده  مردم در انتخابات پيش رو تاکيد نموده  از علما، رسانه ها و فعالان حقوق زن خواست تا  با برگزاری مجالس، و ايراد سخنرانى ها پيرامون انتخابات و اهميت آن، مردم را تشويق به شرکت در انتخابات نمايند.

با اين حال سيدباقر مرتضوی قوماندان امنيه دايکندی گفت که در چند ولسوالی نا امن دايکندی، بعضی تهديدات از سوی گروه های تروريستی برای برگزاری اين پروسه ملی وجود دارد؛ اما اين قابل نگرانی نمى باشد.

او به مردم دايکندی اطمينان داد که در راستای تامين امنيت مراکز ثبت نام رای دهنده گان، با تمام قواء تلاش خواهد کرد‌.

برنامه ثبت نام رای دهندگان، به تاريخ ۲۵ حمل در سراسر کشور آغاز شد. در کابل رئيس جمهور، رئيس اجرايی حکومت و شماری ديگر از مقام‌های دولتی، ثبت نام کردند و از مردم خواستند در اين روند به شکل گسترده شرکت کنند.

براساس معلومات کميسيون مستقل انتخابات، تا دو روز قبل در سراسر کشور نزديک به سه صد هزار تن ثبت نام کرده بودند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر