زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

چندین مقرره از جمله مقرره شرایط کار از سوی کابینه تصویب شد

چندین مقرره از جمله مقرره شرایط کار از سوی کابینه تصویب شد

author avatar
29 Apr 2018 - 19:33
چندین مقرره از جمله مقرره شرایط کار از سوی کابینه تصویب شد
author avatar
29 Apr 2018 - 19:33

کابل( پژواک، ۹ثور۹۷): کابینه دولت در نشستی به ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهور، چندین مقرره از جمله مقرره شرایط کار را تصویب کرده است.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری در خبرنامه یی که به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، گفته است که این نشست امروز در ارگ برگزار شد.

ابتدا، سیدمحمد هاشمی معین مالی و اداری وزارت عدلیه، طرح مقرره‌های جبران خسارت ضرر صحی مرتبط به کار، حل اختلافات ناشی از کار، شورای عالی کار، توزیع البسۀ کار و وسایل مخافظتی هنگام کار، شرایط کار کارکنان روزمزد، اضافه‌رخصتی مریضی با مزد و مراقبت (تفتیش) و رهنمایی کار را به گونه جداگانه ارائه کرد.

کابینه پس از بحث‌های همه‌جانبه، طرح‌های متذکره را با یک سلسله تصحیح مورد تصویب قرارداد و وزارت‌های عدلیه و کار را موظف‌ کرد تا این طرح ها را با درنظرداشت نظریات اصلاحی اعضای کابینه و اتاق صنایع افغانستان، تصحیح و نهایی سازند.

هم‌چنان مقرره تنظیم حقوق تقاعد کارکنان غیر دولتی در سه فصل و۱۸ ماده نیز در پرنسیپ مورد تائید قرار گرفت و کابینه، وزارت‌های عدلیه و کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین را موظف‌ کرد تا این طرح را با بخش خصوصی به ویژه کارمندان رسانه‌ها مورد بازنگری قرارداده و درصورت نیاز به جلسه کابینه ارایه کند.

در اخیر، صلاح‌الدین ربانی سرپرست وزارت امور خارجه قطعنامه سازمان ملل متحد مبنی بر بزرگداشت و یادبود از قربانیان تروریزم را به ارایه کرد و گفت:" افغانستان طرح قطعنامه یی را با عنوان "روز بین‌المللی یادبود و بزرگ‌داشت از قربانیان تروریزم" در نشست ۲۰۱۷ مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح کرد که مورد تصویب قرار گرفت."

وی گفت که براساس این قطعنامه، تاریخ ۲۱ اگست (۳۰ اسد)  به‌عنوان روز جهانی یادبود و گرامی‌داشت از قربانیان تروریزم تعیین و سازمان ملل متحد طی این قطعنامه از کشورهای عضو، نهادهای وابسته به‌ این سازمان و سایر سازمان‌های بین‌المللی می‌طلبد تا از این روز به گونه‌ای شایسته، بزرگداشت کنند.

همچنان، صلاح الدین ربانی پیشنهادهایی از جمله درج تاریخ ۳۰ اسد در تقویم رسمی افغانستان به‌عنوان روز بین‌المللی یادبود و گرامی‌داشت از قربانیان تروریزم، ایجاد کمیسیون آماد‌گی و دعوت نمایندگان کشورهای مقیم کابل، سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی و منطقه­ای، جامعه مدنی، علما و روحانیون و شورای عالی صلح برای گرامی داشت از این روز و صدور فرمان از سوی رئیس جمهور به منظور ایجاد صندوق حمایتی و یا مرکز رسیدگی به حمایت از قربانیان تروریزم را مطرح کرد که از سوی کابینه مورد تائید قرار گرفت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر