زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مردم، قوماندان امنيۀ پشتکوه و افراد او را به برخورد زشت و فساد متهم مى کنند

مردم، قوماندان امنيۀ پشتکوه و افراد او را به برخورد زشت و فساد متهم مى کنند

author avatar
30 Apr 2018 - 11:27
مردم، قوماندان امنيۀ پشتکوه و افراد او را به برخورد زشت و فساد متهم مى کنند
author avatar
30 Apr 2018 - 11:27

فراه (پژواک، ١٠ ثور٩٧): برخی باشندگان ولسوالی پشتکوه فراه، از برخورد پولیس ملی شکایت دارند، و ضمن متهم کردن آنها به فساد، از حکومت مى خواهند که جلو خودسرى هاى پوليس را بگيرد و قوماندان امنيه را تبديل کند.

محمد پژمان خبرنگار محلی و باشنده ولسوالی پشتکوه، به آژانس خبری پژواک گفت حاجى غلام که قبلا در ولايت هلمند در صفوف پوليس وظيفه داشت، حدود پنج ماه قبل به حيث قوماندان امنيه پشتکوه تعيين شده است.

وى افزود از روزى که حاجى غلام قوماندان امنيه پشتکوه شده است، مردم آزاری از سوى پوليس به اوج رسیده است.

پژمان افزود: "چند روز قبل مه خودم از جریان کار سرک ولسوالی، جهت تهیه یک گزارش چند قطعه عکس می گرفتم که از سوى پوليس و شخص قوماندان، مورد لت و کوب قرار گرفتم."

موصوف درادامه گفت: "پولیس به دویدن به سراغم آمدند، گفت او بچه چرا عکس می گيرى؟ گفتم مه خبرنگار هستم از جریان کار سرک عکس تهیه می کنم، برایم گفت خبرنگاره ما نمی شناسیم، تيليفونم را از من گرفت و مرا خوب لت و کوب کرد که دکانداران و چند ریش سفید آمدند و مرا از چنگ آنها خلاص کردند."

این خبرنگار محلی افزود که اين قضیه را با کمیته مصئونیت خبرنگاران و انجمن آزاد خبرنگاران در زون غرب کشور، شریک ساخته است و اين نهادها خواهان رسیدگی به آن شده اند.

بر علاوه پژمان، شمار ديگرى از باشنده گان محل نيز از برخورد پوليس شکايت دارند.   

عصمت الله باشنده مرکز فراه گفت: "روز شنبه هفتۀ قبل، من و برادرم در یک موتر نوع کرولا که راننده هم من بودم،  به طرف بندر شیخ ابونصر فراهی در حرکت بودیم، زمانی که به بازار مرکز ولسوالی پشتکوه رسیدیم، یک جمپ نو در مسیر راه و نزدیک قومندانی امنیه ساخته شده بود که سینه موترم را می گرفت، من هم کمی رفتم کنار و از کنار جمپ موترم را آهسته تیر کردم که بعدا پولیس مرا صدا زد و ايستاد کرد؛ من که ایستاد شدم، بدون کدام دلیل مه و برادرم را خوب لت و کوب کردند."

او افزود: "یکی از بزرگان محل صدا زد که مگر این بنده های خدا چه ظلم کرده؟ رهایش کنید؛ اما پولیس بی رحم به طرف این موی سفید چندین مرمی فیر کرد، نزدیک بود که به خاطر ما کشته  شود؛ اما خوشبختانه مرمی به وی اصابت نکرد."

عصمت الله مدعی است که پولیس بعد از لت و کوب، ريش او را قيچى کرده است.

ازسويى هم چهار روز قبل، مردم پشتکوه و برخى تجار در بندر شیخ ابونصر فراهی که در پشتکوه موقعيت دارند، دست به اعتراض زدند و از حکومت خواستند تا هر چه عاجل قومندان ولسوالی پشتکوه و پوليس مستقر در مسير شهر فراه تا بندر يادشده را تبديل کند.  

عبدالکریم، محمد حلیم، مجتبی و برخى ديگر از باشنده هاى اين ولسوالى، با تاييد سخنان عصمت الله و پژمان؛ پوليس قوماندانى امنيه پشتکوه را به دزدی و بی احترامی به موسفیدان، جوانان، دکانداران و متعلمین دختر در مرکز این ولسوالی متهم می کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر