زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

چهار پوليس سرحدی و يک ملاامام مسجد در فارياب کشته شدند

چهار پوليس سرحدی و يک ملاامام مسجد در فارياب کشته شدند

author avatar
5 May 2018 - 17:12
چهار پوليس سرحدی و يک ملاامام مسجد در فارياب کشته شدند
author avatar
5 May 2018 - 17:12

ميمنه(پژواک،١٥ثور٩٧): منابع امنيتی در فارياب می گويند که در حملۀ طالبان بالای نيروهای امنيتی در ولسوالی غورماچ اين ولايت، چهار پوليس سرحدی کشته شده و دو تن ديگر زخم برداشتند و يک پوسته سقوط کرد.

منابع امنيتى که نمى خواهند نام شان گرفته شود گفته اند که طالبان، شب گذشته بالاى سه پوسته نيروهاى سرحدى در ولسوالى غورماچ ولايت فارياب حمله کردند، که سرانجام يک پوسته امنيتى را تصرف نمودند، دو ميل راکت، ۲ پيکا و دو ميل کلاشنکوف نيز به دست طالبان افتاده است.

يک قوماندان محلى طالبان در فارياب نيز از تصرف يک پوستۀ امنيتى در ولسوالى غورماچ سخن گفته و ادعا کرده است که دراين حمله، تعداد زيادى از نيروهاى دولتى کشته و زخمى شده اند.

پژواک با تلاش فراوان نتوانست ديدگاه مسئولين پوليس سرحدی را داشته باشد و مسئول مطبوعات پوليس نيز حاضر به مصاحبه نشد و گفت که پوليس سرحدی، به اردوی ملی ارتباط دارد.

اين تلفات در حالی به نيروهای امنيتی وارد گرديده است که منابع امنيتی در غورماچ، يک شب قبل گفته بودند که حملۀ طالبان بالای نيروهای دولتی عقب زده شده و نُه طالب به شمول يک قوماندان مربوط گروپ ملا ناظم کشته شده و ۶ تن زخم برداشتند.

ازسويى هم اولوغ بيک تُرک اوغلی سرپرست ولسوالی قيصار گفت که يک ملا امام مسجد، ديشب توسط افراد مسلح ناشناس در منطقه بوره غن اوزبيکيۀ اين ولسوالى به قتل رسيد.

وی افزود که مقتول ملا سعادت الدين نام دارد و باشنده اصلی ولسوالی المار است؛ از دو سال بدينسو در منطقۀ بوره غن اوزبيکيه امامت می کرد و  علت و انگيزۀ قتل او هنوز مشخص نيست.

يک‌ منبع امنيتی گفت که ملا سعادت الدين، هنگامی که مى خواست از بوره غن به مرکز ولسوالی قيصار برود، توسط طالبان به قتل رسید.

اما ولسوال نامنهاد طالبان، دست داشتن اين گروه را درين قتل رد کرده می گويد که اين واقعه، در ساحه تحت کنترول دولت و توسط افراد دولتی صورت گرفته است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر