زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صادرات محصولات زراعتی ۳۰ درصد رشد داشته است

صادرات محصولات زراعتی ۳۰ درصد رشد داشته است

author avatar
8 May 2018 - 17:16
صادرات محصولات زراعتی ۳۰ درصد رشد داشته است
author avatar
8 May 2018 - 17:16

کابل (پژواک، ١٨ثور٩٧): وزارت زراعت، از رشد ٣٠ درصدى صادرات محصولات زراعتى کشور خبر داده، مى گويد که اين ميزان رشد، نه تنها حفظ بلکه در بلند بردن آن تلاش ميگردد.

نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری که امروز درهمایشی زیر نام «توسعۀ صادرات محصولات زراعتی- فرصت‌ها و چالش‌ها» صحبت ميکرد، افزود که اين نشست، به خاطر یافتن راه‌حل‌های تازه برای توسعۀ صادرات محصولات زراعتی راه اندازى شده است.

در این نشست، نماینده‌گان اداره‌ی انکشاف بین‌المللی ایالات متحده امریکا «USAID»  و شماری دیگر از نهادهای بین‌المللی حضور داشتند.

درانی، در سخنانش در این همایش گفت: «بیش‌تر صادرات کشور، محصولات زراعتی است و ما از این بابت درآمدی مناسب برای دهقانان کشور به دست می‌آوریم.»

موصوف بابيان اينکه تولید محصولات زراعتی، طی سال گذشته نزدیک به ۳۰ درصد رشد داشته است، افزود: ( ما تلاش می‌کنیم که نه تنها این میزان رشد را نگهداریم، بلکه در پی بلند بردن بیش‌تر این تولید باشیم.)

بربنياد معلومات وزير، زنده‌گی نزدیک به ۸۰درصد باشنده‌گان کشور، وابسته به زراعت است و محصولات زراعتی، ۲۵ درصد تولیدات داخلی را شکل می‌دهد.

اين مقام بلند پايه وزارت زراعت کشور گفت که افغانستان در سال گذشته، به ارزش ۷۰۰ میلیون دالر محصولات زراعتی صادر کرده است.

درانی در بخشى از صحبت هايش گفت: «آغاز صادرات از راه هوا به هندوستان، قزاقستان و امارات متحدۀ عربی، به رشد صدور محصولات  زراعتی افغانستان کمک کرده و به صورت عملی باعث شده است که بازارهای دبی، دهلی نو، بمبيی و آلماتا را محصولات ویژۀ زراعتی ما تسخیر کنند.»

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر