زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شینواری: دست درازی در روند معارف ننگرهار قابل تحمل نیست

شینواری: دست درازی در روند معارف ننگرهار قابل تحمل نیست

author avatar
9 May 2018 - 18:19
شینواری: دست درازی در روند معارف ننگرهار قابل تحمل نیست
author avatar
9 May 2018 - 18:19

جلال آباد (پژواک،۱۹ثور۹۷): رییس معارف ننگرهار می گوید که مداخلۀ بی مورد هیچکس در روند معارف، برایش قابل قبول نیست و دراین عرصه به احدی اجازۀ دخالت را نخواهد داد.

موصوف می افزايد که هیچ وکیل و مقام بلندپایه را اجازه نمی دهد تا خواست های شخصی خود را در چوکات معارف بگنجاند؛ اما برای تقویت روند تعلیمی، مشوره های همه جناح ها را می پذیرد.

حسیب الله شینواری، رییس معارف ننگرهار که حدود چهارماه پیش به این کرسی توظیف شده، اظهارات مذکور را در مصاحبه اختصاصی با پژواک ابراز داشت.

موصوف گفت درننگرهار ۹۰۲ مکتب موجود است که ازاین جمله ۵۵ درصد آن فاقد ساختمان، احاطه و یا تسهیلات دیگر می باشد.

به اساس معلومات نامبرده، درمکاتب یادشده به صورت کل ۸۲۰ هزار متعلم مصروف فراگیری تعلیم اند که۳۵۰ هزارآن دختران مى باشند.

رییس معارف افزود که برای بهبود و جلوگیری از فساد دراین اداره، تلاش ها را شدت بخشیده و تاحد بیشتر جلو فساد را گرفته است.

اعلان قراردادها از طریق رسانه ها، موردي است که به گفته وی، جلو فساد درقراردادها گرفته می شود و همچنان افزایش نظارت از مدیریت ها و مکاتب ولسوالی ها نیز سبب جلوگیری از فساد در ادارات محلی می شود.

رییس معارف، درمورد شکایت مردم بر اینکه در جریان تقرر در ادارات معارف، مردم به پرداخت رشوه مجبور می شوند، گفت: "قبل از ورود من شاید چنین بوده باشد که درجریان استخدام، معلم و یا کارمند دیگر اداری به تادیه پول مجبور شده باشد؛ اما اکنون این امر ناممکن است، تقرر ازطریق روند اصلاحات اداری صورت می گیرد، ریاست درآن فاقد صلاحیت است."

 تعدادی از مدیران و باشندگان برخی ولسوالی های ننگرهار می گویند که طالبان مسلح، درمناطق دوردست ازمکاتب نظارت می کنند؛ اما رییس معارف گفت که تاکنون درمورد شکایتى دریافت نکرده است.

نامبرده تاکید کرد که برای اصلاح و معیاری ساختن سیستم معارف، باید مردم و متنفذین محلی ازمکاتب نظارت کنند و هرکس که به این امر مبادرت می ورزد؛ از سوی آنها استقبال می شود.

رییس معارف گفت که به سبب ناامنی ها، درسرتاسرننگرهار دوازده مکتب مسدود است، و برای اطفال شان، درمناطق دیگر زمینه فراگیری تعلیم را مساعد ساخته است.

نامبرده علاوه کرد: "تاکنون به سطح ننگرهار، در برابرمتعلمین نسوان، هیچ تهدید امنیتی وجود ندارد و هیچ گروه مسلح هم درمورد مسدود کردن مکاتب آنها هشدار نداده است."

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر