زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بارکزى: اخراج اجباری مهاجران افغان ازترکيه کذب است

بارکزى: اخراج اجباری مهاجران افغان ازترکيه کذب است

author avatar
10 May 2018 - 11:00
بارکزى: اخراج اجباری مهاجران افغان ازترکيه کذب است
author avatar
10 May 2018 - 11:00

کابل(پژواک،٢٠ثور٩٧):سرکنسول افغانستان در استانبول ،ادعای اخير سازمان عفو بين الملل مبنی بر اخراج اجباری پناهجويان افغان از ترکيه و اخذ تعهدنامه به زبان ترکی از آنها برای عدم بازگشت را تکذيب کرد.

زکريا بارکزی سرکنسول افغانستان در استانبول کشور ترکيه در مصاحبه با خبرنگار خبرگزارى آناتولى گفته است که بازگشت پناهجويان افغان به‌ صورت داوطلبانه و در هماهنگی با نمايندگی های سياسی افغانستان در ترکيه انجام شده است.

وى دراين مصاحبه افزوده است :"ادعای اخير سازمان عفو بين الملل مبنی بر اخراج اجباری پناهجويان افغان و امضا و توزيع برگه هايی به زبان ترکی از سوی پوليس ترکيه را رد می‌کنم. اين يک دروغ محض است."

او گفت:"تمام ادعاها در مورد اينکه افغان ‌ها به طور اجباری به افغانستان اعزام می‌شوند را کاملا رد می‌کنم. بايد بگويم يگانه چيزی که درباره مهاجران غيرمطلوب است، استفاده آن‌ها به عنوان ابزار سياست خارجی است. نبايد از مهاجران افغان در ترکيه به عنوان ابزار سياسی به ويژه سياست خارجی استفاده شود."

بارکزى مى گويدکه برگه‌ های توزيع شده به زبان‌ های دری، پشتو و انگليسی بوده است و هيچ برگه ترکی از سوی مقامات ترکيه توزيع نمی‌شود.کسانی که به صورت غيرقانونی وارد ترکيه شده اند و خواهان برگشت به کشورشان هستند از سوی نمايندگی‌های افغانستان در آنکارا و استانبول برگه های «عودت به وطن» توزيع می‌شود.

طبق آمار رسمی، در سه ماه اخير بيش از ٢٧ هزار مهاجر غيرقانونی افغان از طريق ايران وارد ترکيه شدند و حدود ١٥٠٠ مهاجر غيرقانونی افغان طی سه هفته برگه بازگشت گرفتند.

سرکنسول افغانستان در استانبول کشور ترکيه مى گويد:"آماری در دست داريم که نشان می دهد در سه هفته گذشته حدود ١٥٠٠ مهاجر افغان به صورت داوطلبانه به سرکنسولگری ما در استانبول جهت بازگشت به کشور درخواست دادند و گفتند که ما را به افغانستان بفرستيد."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر