زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“حکومت افغانستان به فیصله های علمای دینی در خصوص صلح لبیک می گوید”

“حکومت افغانستان به فیصله های علمای دینی در خصوص صلح لبیک می گوید”

author avatar
12 May 2018 - 18:24
“حکومت افغانستان به فیصله های علمای دینی در خصوص صلح لبیک می گوید”
author avatar
12 May 2018 - 18:24

کابل (پژواک، ٢٢ ثور٩٧): حکومت افغانستان به موقف اسلامی، وضاحت و فیصله های علمای دینی در خصوص صلح لبیک می گوید و از سایر علمای جهان اسلام می خواهد که به منظور از بین بردن دهشت افگنی و افراطیت، نقش ارزندۀ خود را در راستای تامین صلح ایفا نمایند.

اشتراک کنندگان نشست مشترک علمای دینی افغانستان، پاکستان و اندونيزيا در جاکارتا(پايتخت اندونزيا) در مورد صلح و ثبات افغانستان؛ صلح را امر الهی خواندند و ارزش های آن را در روشنایی ارشادات دین مبین اسلام، تشریح کردند.

در يک خبرنامه که از ارگ منتشر شده، ټمده است که حکومت افغانستان به موقف اسلامی، وضاحت و فیصله های علمای دینی در خصوص صلح لبیک می گوید و از سایر علمای جهان اسلام می خواهد که به منظور از بین بردن دهشت افگنی و افراطیت، نقش ارزندۀ خود را در راستای تامین صلح ایفا نمایند.

منبع افزوده است که دولت جمهوری اسلامی افغانستان از میزبانی رئیس جمهور، حکومت و مردم اندونیزیا بخاطر برگزاری نشست مشترک علمای دینی افغانستان، اندونیزیا و پاکستان در رابطه به صلح و ثبات افغانستان، قدردانی می کند و این گونه نشست های علمای دینی را به هدف پایان یافتن جنگ تحمیلی بالای افغانستان و ثبات منطقوی، ارزشمند می داند.

در خبرنامه آمده استک ه جمهوری اسلامی افغانستان نقش علمای دینی را در همه عرصه ها، بخصوص تأمین صلح و ثبات مهم می داند و از اشتراک و سهم فعالانۀ علمای دینی سه کشور، در نشست متذکره که در شهر بوگور اندونیزیا برگزار گردید و در آن رئیس جمهور آن کشور نیز اشتراک داشت، ابراز امتنان می کند.

حکومت افغانستان، همواره صلح را به مثابۀ امر الهی و خواست اساسی مردم، از مهمترین اولویت ها و مکلفیت های خویش دانسته و برای تامین صلح دایمی و باعزت در کشور، از علمای دینی، متنفذین، بزرگان، فعالان مدنی، زنان و همه اقشار دعوت می کند تا در راستای تامین صلح و ثبات، همکاری و هماهنگی خویش را بیشتر سازند و مخالفین مسلح را از طریق مذاکرات بین الافغانی، به زندگی مسالمت آمیز تشویق نمایند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر