زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله: موضوع ارتقای دارالمعلمين سيد جمال الدين به پوهنتون بررسى مى شود

عبدالله: موضوع ارتقای دارالمعلمين سيد جمال الدين به پوهنتون بررسى مى شود

author avatar
13 May 2018 - 19:03
عبدالله: موضوع ارتقای دارالمعلمين سيد جمال الدين به پوهنتون بررسى مى شود
author avatar
13 May 2018 - 19:03

کابل (پژواک،٢٣ثور٩٧): عبدالله عبدالله رئيس اجرايى حکومت، در ديدار با شمارى از استادان معترض دارالمعلمين دولتى سيد جمال الدين افغان گفته است که موضوع ارتقاى اين نهاد به پوهنتون، تعقيب و پيگيرى مى شود.

رئيس اجرايى حکومت در اين ديدار که امروز در قصر سپيدار انجام شد، به نمايندگان  استادان تربيه معلمِ سيد جمال‌الدين افغان اطمينان داد که درخواست و تقاضای آنان، در سطح رهبری حکومت به بحث گرفته می‌شود.

بکتاش سياوش نماينده‌ پيشين مردم کابل در ولسى جرگه و شماری از استادان تربيه معلم سيد جمال الدين، پيشنهاد دانشجویان و استادان اين نهاد آموزشی را با رئيس اجرايى حکومت در ميان گذاشتند و آنان گفتند که نزديک به ۲۵۰۰ دانشجو و ۱۸۰ استادِ تربيه معلم سيد جمال الدين، تحصن کردند و از حکومت می‌خواهند که به خواسته آنان جواب مثبت دهند.

نماينده‌گانِ استادان معترض تاکيد داشتند که اين نهاد آموزشی، شرايط لازم را از نظر علمی و ظرفيتی برای ارتقا يافتن به پوهنتون دارا می‌باشد و اين ضرورت در ميان دانشجويان نيز قابل درک است.

داکترعبدالله گفت که اگر تقاضای تان منطق علمی و عملی داشت، دليلی وجود ندارد که اين پروسه معطل شود؛ چون هدف از اين کار ارتقای سطح علمی و ظرفيتی دانشجويان است.

رئيس اجراييه حکومت  به آنان اطمينان داد که فردا در جلسه شورای وزيران، مساله ارتقای تربيه معلم سيد جمال الدين به پوهنتون را مطرح و بررسی می‌کند.

وى افزودکه در يک نشست جداگانه با حضور وزيران معارف، تحصيلات عالی و نماينده‌گان تربيه معلم سيد جمال الدين نيز درخواست آنان را به بحث می‌گيرد تا تمام ابعاد اين کار ارزيابی شود.

داکترعبدالله از آنان خواست که به تحصن‌ شان خاتمه بخشند و مطمئن باشند که درخواست استادان و دانشجويان تربيه معلم سيد جمال الدین، تعقيب و پيگيری می‌گردد تا پروسه‌اش را طی کند.

اين درحالى است که از چند روز بدينسو، استادان و دانشجويان دارالمعلمين سيدجمال الدين افغان، دست به اعتصاب درسى زده اند و خواستار ارتقاى اين نهاد به پوهنتون شده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر