زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

راننده گان در سرپل از اخاذى پوليس ترافيک شکايت دارند

راننده گان در سرپل از اخاذى پوليس ترافيک شکايت دارند

author avatar
14 May 2018 - 14:49
راننده گان در سرپل از اخاذى پوليس ترافيک شکايت دارند
author avatar
14 May 2018 - 14:49

سرپل (پژواک، ٢٤ ثور ٩٧): شماری از راننده گان موترهای فاقد اسناد (يک کليد)، پولیس ترافیک ولايت سرپل را متهم به اخاذی کرده می گویند که در بدل دریافت پول از راننده گان، پارچۀ جریمه نمی دهند؛ اما پولیس ترافیک این ادعا را رد می کند.

بر اساس گزارش ها، در سال هاى اخير ده‌ ها هزار مو‌تر اشترينگ راستۀ (خلاف دست افغانستان) که هیچ اسناد گمرکی و غیر گمرکی نداشته و به "يک کليد" نيز مشهور است، بر خلاف قوانین ترافیکی کشور در برخى مناطق افغانستان گشت و گذار می کنند.

این در حالی است که بر اساس قوانین ترافیکی کشور، تردد موترهای دارای اشترينگ راسته، غیر قانونی است.

حکومت افغانستان حتا پس از فیصله شورای وزیران مبنی بر توقف ورود این وسایط به خاک افغانستان، نتوانسته است از ورود بی ‌رویه این موترها جلوگیری کند.

احمد زبیر راننده یکی از موترهای "یک کلید" در مرکز ولايت سرپل، به آژانس خبری پژواک گفت که راننده گان شاهراه سرپل - جوزجان و مسیرهای ولسوالی هاى سرپل، از اخاذی های غیرقانونی پولیس ترافیک به ستوه آمده اند.

وى گفت که پوليس در اين مسيرها، از راننده گان موترهاى يک کليد، به شکل غيرقانونى پول مى گيرند.

موصوف افزود که وضع اقتصادى مردم خوب نیست و توان خریداری موترهای دارای اسناد قانونی را ندارند و برای آنکه بتوانند یک لقمه نان حلال به دست بیاورند، موترهای یک کلید را خریداری کرده اند؛ زيرا اين نوع موترها ارزان مى باشند.

به گفته او، از یک سال به این سو پولیس ترافیک سرپل، با ایجاد چک پاینت ها در مناطق مختلف، در یک هفته دو و یا سه بار بدون پارچۀ جریمه از نزد راننده گان موترهاى يک کليد، از ۵۰ تا ١٠٠ افغانی اخذ می کنند.

وی گفت: «اگر پولیس از نزد ما پول می گیرد، باید پارچه بدهد و پول آن را به خزانۀ دولت جمع کند، نه اینکه در جیب شخصی خود بیندازند.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر