زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

درگيرى ها در شهر فراه هنوز هم ادامه دارد

درگيرى ها در شهر فراه هنوز هم ادامه دارد

author avatar
15 May 2018 - 15:08
درگيرى ها در شهر فراه هنوز هم ادامه دارد
author avatar
15 May 2018 - 15:08

تعقيب سوم - فراه(پژواک، ٢٥ ثور ٩٧): درگيرى ها ميان نيروهاى دولتى و طالبان در شهر فراه هنوزهم ادامه دارد و يک مقام اردوى ملى در اين ولايت مى گويد که نيروهاى دولتى، در چندین استقامت، مخالفين مسلح را هدف قرار مى دهند.

جنرال رازمحمد اوریاخیل رییس ارکان قول اردوی ٢٠٧ ظفر، به آژانس خبری پژواک گفت که مخالفین مسلح دولت، حوالی ساعت ٢:٠٠ شب گذشته بالای شهر فراه حمله کردند و ساعت ٥ صبح، در برخی ساحات شهر داخل شدند.

موصوف افزود که مخالفین مسلح، با حمله بر شهر در قریه های حیدرقلی، سیدآباد و یزدی حملات انتحاری، انفجاری و  موتربم انجام دادند.

به گفته او، در حال حاضر نیروهای امنیتی افغان، با امکانات فوق العاده بدون نياز به نیروی کمکی، در برابر مخالفین مسلح می جنگند و تلفات سنگینی را به آن ها وارد خواهند کرد.

وی بدون ارایه معلومات در مورد آمار تلفات دو طرف، گفت: «ما در چندین استقامت تعرض خود را شروع کرده ایم تا دشمن را نابود بسازیم و شهر را از تصرف دشمن بیرون بسازیم.»

اوریاخیل تصریح نمود که به جز از دو– سه ساحه؛ قوماندانی امنیه، محبس، ولایت، ریاست امنیت ملی، فرقه ٧١ سابق، میدان هوایی و نقاط کلیدی شهر، به دست نیروهای امنیتی افغان قرار دارد و ساحاتى که در کنترول مخالفين است، به زودی از تصرف آنها خارج خواهد شد.

موصوف افزود: «ما از همکاری بی دریغ مردم فراه سپاسگزاری می کنیم، به حمایت مردم و به نصرت خدا با قوت از فراه دفاع می کنیم و دشمن را نابود می کنیم.»

محمد رادمنش سخنگوى وزارت دفاع ملى، امروز در نشست خبرى درکابل گفت که نیروهای هوایی، کماندوها و قطعات خاص، برای دفاع به ولایت فراه رسیده اند و جنگ از مرکز شهر فراه بیرون شده است و اکنون جنگ در مناطق شمال و غرب در سه کیلومتری شهر فراه جریان دارد.

وی  گفت که وضعیت، تحت کنترول است و در جریان امروز، به نفع نيروهاى دولتى تغییر خواهد کرد.

نجیب دانش سخنگوی وزارت داخله گفت که قطعات خاص پولیس، از کندهار و کماندوها از ولایت هرات به فراه رفته اند.

وی افزود: "ما برای باشندگان فراه اطمینان می دهیم که نیروهای امنیتی و دفاعی، به خاطر دفاع آماده هستند و از وجب وجب خاک دفاع می کنند."

اما يک باشنده شهر فراه که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، حوالى ساعت ١:٣٠ بعد از چاشت امروز گفت که طالبان، در برخى مناطق شهر فراه حضور دارند و صدای سلاح هاى سبک و سنگین هنوز هم شنیده می‌شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر