زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دختران ربات ساز افغان توانستند مقام اول رقابت جهانی را از آن خود کنند

دختران ربات ساز افغان توانستند مقام اول رقابت جهانی را از آن خود کنند

author avatar
16 May 2018 - 18:52
دختران ربات ساز افغان توانستند مقام اول رقابت جهانی را از آن خود کنند
author avatar
16 May 2018 - 18:52

کابل (پژواک، ۲۶ثور۹۷): دختران ربات ساز افغانستان، با دستاورد بزرگ از مسابقات جهانی رباتيک در امریکا و کانادا، امروز به کابل بازگشتند.

آنان می گویند که بخاطر گسترش تکنالوژی ربات سازی، از حکومت میخواهند تا مکتب ساینس و تکنالوژی ربات سازی را در کشور بسازد.

به تعداد شش تن از دختران ربات ساز که در نخستین رقابت های جهانی ربات سازی در امریکا مقام قهرمانی را از آن خود کردند، امروز پس از چهار ماه سفر برگشتند.

علیرضا مهربان مربی تیم ربات سازی دختران افغان گفت که آنان در جریان چهار ماه سفر، در مسابقات مختلف جهانی اشتراک داشتند که توانستند مقام اول و جوایز مختلف را از آن خود کنند.

وی افزود که در مسابقات جهانی فارسی در امریکا که در آن ۲۴ کشور اشتراک داشتند، توانستند مقام نخستن را از آن خود کنند و با دستاورد به کشور برگردند.

موصوف گفت رباتى را که آنان در این رقابت ها به اشتراک گذاشتند، در بخش زراعتی بود؛ این ربات میتوانست همزمان گندم را درو و پروسس کند.

دنیا بارکزی یکی از دختران ربات ساز گفت که آنان تعهدات جامعه را با خود دارند؛ تا یک مکتب تخصصی ربات سازی را در داخل افغانستان بسازند.

وی از حکومت خواست تا در قسمت ساخت این مکتب، آنان را همکاری کنند؛ تا استعداد نهفته اى که در دختران است، تبارز داده شود و باعث پیشرفت و افتخار کشور گردد.

موصوف گفت: "افتخارى را که ما گرفته ايم، بعضی ها فکر می کنند که بخاطر تشویق، دختر بودن و افغان بودن شان می باشد؛ اما این اشتباه است. این بار ما این افتخار را با استعداد خود به دست آوردیم."

فاطمه قادریان یکی دیگر از دختران ربات ساز گفت که این افتخار، نه تنها مربوط آنان می شود، بلکه این افتخار به تمامی ملت افغانستان تعلق می گیرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر