زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

طرفهای درگیر در فراه از وارد کردن  تلفات و جراحات بر همدیگر ادعا میکنند

طرفهای درگیر در فراه از وارد کردن تلفات و جراحات بر همدیگر ادعا میکنند

author avatar
16 May 2018 - 14:46
طرفهای درگیر در فراه از وارد کردن  تلفات و جراحات بر همدیگر ادعا میکنند
author avatar
16 May 2018 - 14:46

فراه (پژواک،۲۶ثور۹۷): در جنگ های اخیر در فراه، برخی ساختمان ها خیلی آسیب دیده است، ۱۵فرد ملکی کشته و زخمی شده و طرفین درگیر جنگ، از وارد کردن تلفات و جراحات شدید بر یکدیگر ادعا می کنند.

به اساس گزارشات، طالبان مسلح دو شب پیش بر شهر فراه حمله کردند، روز گذشته و اوایل شب گذشته در داخل شهر، جنگ های شدید با سلاح های سبک و سنگین ادامه داشت که دولت از نیروی هوایی نیز درآن استفاده می کرد.

بربنیاد گزارش ها، طالبان مسلح مناطق مختلف شهر را هدف حملات قرار دادند؛ اما حملات آنها بیشتر بر حوزه سوم امنیتی، قوماندانی امنیه و ریاست امنیت ملی تمرکز داشت.

شاهدان عینی می گویند که طالبان، حوزه سوم امنیتی را تصرف کرده بودند؛ اما منابع امنیتی این اظهارات را رد نموده، ولی طالبان ادعا دارند که ریاست امنیت ملی و قوماندانی امنیه را نیز تصرف کرده بودند.

طالبان شب گذشته از این شهرعقب نشینی کرده، اکنون وضعیت آرام است و برخی دکاکین نیز باز شده؛ اما شهرهنوز هم سیمای نظامی دارد و نیروهای دولتی در مناطق مختلف آن دیده می شوند.

خسارات مالی

خبرنگار پژواک مشاهده کرده که دراین درگیری ها، برخی دکان های شهر فراه خساره مند شده، یک رستورانت حریق گرديده، اکثر اتاق های انستیتیوت زراعت و وترنری منهدم شده، اتاق های اداری آمریت بریشنا آتش گرفته، سه برج مراقبت ریاست امنیت ملی متضرر شده،  برخی اتاق های دارالمعلمین فراه و دو اتاق مکتب نمبر دوم فراه حریق گرديده است.

تلفات وجراحات

مسئولین دولتی مدعی اند که ۵۰۰ طالب مسلح کشته و زخمی شده اند، حدود ۳۵ نیروی دولتی کشته  و زخمی شده اند و ده فرد ملکی نیز کشته شده اند.

 بریدجنرال محمد رادمنش سرپرست سخنگوی دفتر وزارت دفاع ملی، ادعا می کند که در درگیری های  فراه، ۳۰۰ طالب کشته و ۲۰۰ تن دیگر مجروح شده اند.

نامبرده درمورد تلفات وجراحات همه ارگان های امنیتی معلومات ارائه نکرد؛ اما گفت که دراین جنگ ها ۱۱ منسوب اردوی ملی کشته شده و ۱۲تن دیگر زخمی گرديده اند.

عبدالبصیر سالنگی والی فراه، به رسانه ها گفت که در جنگ های اخیر در فراه، ۲۵ پرسونل دولتی کشته شده و ده تن دیگر زخم برداشته اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر