زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نشست عمومى ولسی جرگه به دلیل غیرحاضری اکثر وکلا برگزار نشد

نشست عمومى ولسی جرگه به دلیل غیرحاضری اکثر وکلا برگزار نشد

author avatar
16 May 2018 - 15:04
نشست عمومى ولسی جرگه به دلیل غیرحاضری اکثر وکلا برگزار نشد
author avatar
16 May 2018 - 15:04

کابل(پژواک،۲۶ثور۹۷): برخى اعضاى ولسى جرگه، ضمن نگرانى از وضعيت امنيتى کشور مى گويند که نشست امروز اين جرگه، به دليل حاضر نشدن اکثريت اعضا برگزار نشد و اعضاى غيرحاضر، مرتکب خيانت در حق مردم شدند.

ديروز اکثريت مردم فکر مى کردند که امروز (٢٦ ثور) اول ماه مبارک رمضان و رخصتى است؛ اما ستره محکمۀ افغانستان حوالى ساعت ده ونيم شب گذشته، اعلام کرد که پنجشنبه (٢٧ ثور) اول رمضان است.

اما با آن هم امروز اعضاى انگشت شمار ولسى جرگه، به وظيفه حاضر شده بودند و غيرحاضرى اکثريت اعضاى اين جرگه سبب شد که امروز نشست عمومى اين جرگه داير نشود.

عزیزه جلیس نماینده مردم سرپل در این جرگه که امروز در صحن شوراى ملى با خبرنگاران صحبت مى کرد، با انتقاد گفت که کمیتۀ رؤساى اين جرگه به دلیل مشخص نبودن رخصتی اول رمضان، آجندا برای امروز نداشت و نتوانست که بعد از اعلام ستره محکمه، زمينه را براى تدوير نشست امروز مهيا کند.

او با اشاره به حملات ديروز مخالفين مسلح دولت بر مرکز ولايت فراه و برخى مناطق ديگر، شرایط کشور را حساس خواند و افزود: «وکلا باید در این روز می آمدند و وضعیت کشور را به بررسی می گرفتند، مردم از خانه ملت مایوس شده اند، ولایات و ولسوالی ها در معرض سقوط به دست مخالفين مسلح دولت قرار دارند و ما که از امتیازات بیشتر برخوردار هستیم، در فکر مردم خود نیستیم.»

رمضان بشردوست نماینده مردم کابل در اين جرگه، بدون اینکه از کدام عضو این جرگه نام ببرد، افزود: «وکلا در قصه جیب و چوکی خود هستند، روزانه ٦٥٠٠ افغانی معاش می گیرند؛ اما در فکر مردم نیستند، بسته بودن دروازۀ تالار جرگه در این روز حساس که برخی ولسوالی ها و ولایات در حال بد قرار دارند، بزرگترین خیانت در حق مردم است.»

او نيز با اشاره به وضعيت امنيتى کشور گفت: «متاسفانه مسئول اساسی تمام خونریزی ها وکلا هستند، یک انجنیر را وزیر داخله ساختند، یک دوم بریدمن را وزیر دفاع و یک انجنیر را رییس امنیت ملی.»

وی از مردم خواست تا در انتخابات ٢٨ ميزان ولسى جرگه و شوراهاى ولسوالى، بدون در نظرداشت رابطه هاى قومى، تنظيمى و غيره، به کسانی راى بدهند که در کنار مردم باشند.

فریده حمیدی نماینده مردم نیمروز در ولسی جرگه نیز برگزار نشدن نشست امروز اين جرگه را خیانت در حق مردم دانسته گفت که اگر نشست امروز برگزار می شد، حتما نماینده گان مردم بر مقام هاى حکومت صدا می کردند تا به وضعیت فراه و ولسوالی هايى که در وضعيت بد امنيتى قرار دارند، رسیده گی کنند.

او افزود: «اگر این حالت ادامه پیدا کند، بیشتر ولایات به خصوص ولایات همجوار فراه به دست مخالفين مسلح سقوط خواهد کرد، ولسوالی خاشرود نيمروز همین حالا در حال سقوط است.»

غلام فاروق مجروح نماینده مردم هرات در ولسى جرگه با آن که گفت کميتۀ رؤساى اين جرگه به دلیل اینکه امروز مصادف با اول ماه مبارک رمضان بود، برای امروز اجندا نداشت؛ اما گفت اگر نشست امروز برگزار ميشد، حتما نماینده گان مردم براى رسيدگى به وضعيت فراه و ديگر مناطق، صدای شان را بلند می کردند.  

او گتف تجربه ثابت ساخته تا زمانی که نماینده گان مردم و یا مردم صدای شان را بلند نکنند، حکومت هیچ اقدامی نمی کند؛ زیرا به حکومت مرکزی اطلاعات کاذب از وضعیت گزارش داده می شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر