زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

يکهزار خانوادۀ بيجاشده درغور به کمک نياز دارند

يکهزار خانوادۀ بيجاشده درغور به کمک نياز دارند

author avatar
16 May 2018 - 16:22
يکهزار خانوادۀ بيجاشده درغور به کمک نياز دارند
author avatar
16 May 2018 - 16:22

فيروزکوه (پژواک،٢٦ثور٩٧): بيش از يکهزار خانواده از ولسوالی های دولينه و شهرک ولايت غور که  در اثر ناامنى بيجاشده اند، اکنون نياز جدی به کمک دارند.

اين باشنده گان که از روستاهای اوشان ، پوی، سلمين، قيسارک و خواجه گان ولسوالی های دولينه وشهرک به مرکزفيروزکوه و روستاهای همجوار آن پناه آوردنده اند، اکنون در خانه های مردم به سرمى برند و مى گويندکه نياز به کمک دارند.

محمد علی و  سراج  دوتن از باشنده های روستاهای اوشان و خواجه گان که اکنون در مرکزولايت غور پناه آورده اند مى گويند که آنان تمام دار و ندار شان را از دست داده اند و اکنون پشت دروازه های مردم به سرمى برند و اين  دو باشنده بيجاشده، از حکومت خواهان کمک و همکاری هستند.

سراج باشنده منطقه اوشان ولسوالى شهرک گفت: "به همی جنگ ها ما مردم در به در شدیم خانه های جور  و تيار خوده رها کديم، حال پشت در های مردم هستيم، دولت به ما کمک هم نکده؛ مى خواهيم کمک کند."

محمدعلی باشنده قريه خواجه گان ولسوالى دولينه گفت: "ما دو سه روزشده بخاطريکه طالب ها آمدن قريه مارا گرفتند مجبور به فرار شديم، بچه ها و زن هاى خوده گرفته به شهر پناه آورديم، حال از دولت خود مى خواهيم به ما کمک کند و دست مارا بگيرد."

از سويی هم عبدالروف غفوری رئيس امورمهاجرين و عودت کنندگان ولايت غور، از توزيع بسته های کمکی برای اين بيجاشده گان به همکاری موسسات داخلی و خارجی خبرميدهد.

به گفته غفوری؛ کمک ها شامل  آرد، برنج ، روغن ، دال ، بسته های صحی، سيت های خانه و پول نقد مى باشد که بعد از سروی، برای باشنده های بيجاشده هاى ولسوالی های شهرک و دولينه ولايت غورتوزيع خواهد شد.

غفوری افزود که آنان تاهنوز در داخل شهر فيروزکوه ۱۵۰ خانواده را ثبت نموده اند و اين روند برای سروی در اطراف نيزجريان پيدا خواهد کرد.

رئيس امورمهاجرين و عودت کنندگان ولايت غور گفت که قرار معلومات از محل، بيشتر از يک هزار خانواده از اين ولسوالی ها بيجاشده اند.

منابع محلى مى گويند که طالبان از يک هفته به اينسو، در حملات تهاجمی شان بالای روستاهای ولسوالی های شهرک و دولينه ولايت غور، چندين روستای طرفدار دولت را تصرف کردند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر