زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پوليس: در سمنگان ٨ طالب مسلح و دو تن از نيروهاى دولتى کشته شده اند

پوليس: در سمنگان ٨ طالب مسلح و دو تن از نيروهاى دولتى کشته شده اند

author avatar
16 May 2018 - 13:12
پوليس: در سمنگان ٨ طالب مسلح و دو تن از نيروهاى دولتى کشته شده اند
author avatar
16 May 2018 - 13:12

ایبک (پژواک، ٢٦ ثور ٩٧): قوماندانى امنيۀ سمنگان مى گويد که در حملۀ مخالفين مسلح، بر پوسته هاى امنيتى در ولسوالى روى دوآب اين ولايت، ١٨ مخالف مسلح و چهار تن از نيروهاى دولتى کشته و زخمى شده اند.

منیر رحیمی مسئول مطبوعات قوماندانی امنیۀ سمنگان گفت که ده ها تن از مخالفين مسلح دولت، بعد از ظهر ديروز بر پوسته امنيتى نيروهاى پوليس و نيروهاى خيزش مردمى، در منطقه سرخ قلعۀ ولسوالی روی دوآب حمله نمودند.

به گفته او در اين حمله، طالبان مسلح از مناطق مختلف اين ولايت سهم داشتند و در درگيرى با نيروهاى دولتى، هشت تن آنها به شمول محمدعلم مخلص ولسوال نام نهاد طالبان در حضرت سلطان اين ولايت کشته شده اند.

همچنان موصوف افزود در اين درگيرى که پنج ساعت طول کشيد، ده طالب مسلح زخم برداشته و دو تن آنها از سوى نيروهاى دولتى اسير شده اند.

به گفته او از نيروهاى دولتى دو تن کشته شده و دو تن ديگر زخم برداشته اند. 

به گفته وی؛ اين حمله طالبان عقب زده شده و برعلاوۀ آن، چندین قریه منطقه قلعه سرخ که تحت تسلط طالبان بود، تحت کنترول دولت درآمد و اکنون طالبان مسلح، در قریه آهنگران که مرز بین سمنگان و بغلان است، تجمع کرده اند.

قاضی نقیب الله تاتارعضو شورای ولایتی سمنگان که باشنده ولسوالی روی دو آب است، گفت: «مردم روی دو آب روحیه طالب پذیری ندارند، در این نبرد تعداد زیادی از خیزش های مردمی در پهلوی نیروی های امنیتی قرار گرفتند و علیه طالبان جنگیدند.»

او افزود به اساس گزارش هايى که دريافت کرده است، شمار زيادى طالبان در اين درگيرى ها کشته و زخمى شده؛ اما وى آمار دقيق در اين مورد ندارد.

طالبان مسلح، در مورد تلفات در روى دوآب چيزى اظهار نداشته؛ اما گفته اند که چندين پوستۀ نيروهاى دولتى را در اين ولسوالى تحت کنترول آورده و مرکز اين ولسوالى را محاصره کرده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر