زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شب گذشته بار دیگر جنگ شدیدی در شهر فراه رخ داده است

شب گذشته بار دیگر جنگ شدیدی در شهر فراه رخ داده است

author avatar
17 May 2018 - 10:31
شب گذشته بار دیگر جنگ شدیدی در شهر فراه رخ داده است
author avatar
17 May 2018 - 10:31

فراه (پژواک، ۲۷ ثور ٩٧): باشندگان محلی و مسئولین فراه میگویند که شب گذشته، بار دیگر شهر فراه مورد حملۀ شدید طالبان مسلح قرار گرفته و تا کنون از قتل یک فرد ملکی در آن خبر داده میشود.

طالبان مسلح، دو شب قبل بر شهر فراه حمله کردند. در  شب حمله، روز گذشته و شب گذشته  درین شهر، درگیری با سلاح هاى سبک و ثقیل، شدیدا ادامه داشت و در آن از نیرویی هوایی توسط دولت نیز کار گرفته شد.

شاهدان عينى گفته بودند که حوزه سوم امنیتی شهر فراه به دست طالبان افتاده؛ اما منابع دولتی این ادعا را رد کرده و طالبان ادعا کرده بودند که ریاست امنیت ملی و قوماندانی امنیه را هم تصرف کرده اند.

طالبان دو شب قبل، از شهر فراه عقب نشینی کرده و روز گذشته وضعیت در آن ارام بود؛ اما شهر حالت نظامی داشت و نیروهای دولتی در مناطق مختلف شهر دیده میشدند.

اما امشبی که گذشت، طالبان یک بار دیگر بر شهر فراه حمله کردند و به گفتۀ باشندگان محل؛ حملۀ شب گذشته شدیدتر از حملات دوشب قبل بوده و نیروی هوایی نیز به شدت بمباری کرده است.

محمد سعید باشنده ناحیه چهارم شهر فراه، به پژواک گفت نزدیک ساعت ١٠ شب گذشته، درگيری میان طالبان و نیروهای دولتی، رخ داد و تا صبح ادامه یافت.

وی افزود: "طالبانی که در خانه ها مخفی شده بودند، یک بار دیگر حملات شان را شروع کردند؛ جنگ بیشتر بر قوماندانی امنیه، مدیریت امنیت ملی، و نزدیکی های حوزه سوم امنیتی شهر ادامه داشت. جنگ شدید بود، حملات هوایی هم زیاد بود. به شمول ما خانواده های زیادی مجبور به ترک خانه های شان از منطقه شدند.

وی گفت که ساعت ٧ صبح امروز جنگ کاهش یافت؛ اما هلیکوپترها در هوا گردش میکند.

دادالله قانع عضو شورای ولایتی فراه، گفت که شب گذشته یک بار دیگر جنگ شدید آغاز شد و تا صبح دوام داشت، که در نتیجه یک ملکی به قتل رسیده است.

وی افزود که فعلا (ساعت ٨ صبح) جنگ کاهش یافته و شهر تخلیه شده است.

از سوى ديگر، قوماندان امنیۀ ولایت فراه به مردم این ولایت، از تصفیۀ شهر از حضور مخالفین مسلح دولت اطمینان میدهد.

موصوف، اين گفته هارا در مصاحبه بآ آژانس خبرى پژواک ابراز داشته است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر